cops all over the place - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu cops all over the place - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

cops all over the place

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 September 2019 | Verenigde Staten, Houston

goede morgen iedereen,
vandaag was de eerste echte dag en die begon al vroeg want ik was om 05.00 uur klaarwakker ........ niet erg want hoe eerder de dag begint hoe meer ik kan ondernemen om daarna weer bijtijds terug te zijn in het motel. ondanks dat het nog pikkedonker was voelde ik de drukkende warmte al want de luchtvochtigheid is hier ook 's nachts heel hoog en airco doen we niet aan, die zet ik altijd gelijk uit als ik de kamer binnen kom, daar wordt je alleen maar ziek van.
om 07.00 uur de deur uitgegaan richting Hobby Airport. de bedoeling was om er lopend naar toe te gaan maar het was toch verder dan ik dacht en als je dan ook nog de verkeerde kant op loopt ........... ( oliebol dat ik er ben ! ) ben na drie kwartier en een cappuccino bij mijn vrienden van Starbucks weer rechtsomkeer gegaan en heb toch de auto maar gepakt ( thank you GPS ! ) grote parking bij de airport was vol maar ik werd door een vriendelijke medewerker doorverwezen naar een andere parking die zelfs nog dichterbij de terminal was. wel duurder maar omdat de goedkopere parking vol was kreeg ik een voucher voor het verschil, wat aardig van ze, een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
ondertussen is de stroom op de laptop uitgevallen, was handiger geweest als ik gelijk de stekker in het stopcontact had gedaan ............ gelukkig is niet alles verloren gegaan en kan ik nu verder gaan waar ik was gebleven ( hier dus ) en dat zonder te saven ???
ok, auto geparkeerd en nu op naar de bus terminal en die was snel gevonden. ik had thuis al gekeken welk bus ik zou moeten hebben en na een kwartiertje wachten kwam hij voorrijden. een vrouwelijke chauffeur van Mexicaanse afkomst die me, echt op z'n Amerikaans vreselijk overdreven welkom heette in de bus merkte natuurlijk gelijk dat ik een buitenlander was en matste me met het kaartje want ondanks dat ik het wel wist had ik niet genoeg kleingeld in mijn portemonnee ....... en het was al niet duur: USD 1,25 voor ruim een uur in de bus.
onderweg stapte er ook nog een man in met een scootmobiel maar dat schijnt hier dus heel normaal te zijn. loopplank gaat uit en de chauffeur zet de persoon in kwestie helemaal vast met singels.
ik had van tevoren eigenlijk geen idee waar te beginnen, de stad is zo ontzettend groot maar volgens de chauffeur kon ik het beste uitstappen op Main Street ( klinkt logisch ...... ) en dat heb ik dan ook gedaan.
ik moet eerlijk zeggen dat ik Houston niet echt heel bijzonder vind, leuk om ( een klein gedeelte ) te hebben gezien maar het haalt het niet bij New York en toch heb ik me wel vermaakt. zoals gebruikelijk had ik van tevoren niet echt een plan maar er was genoeg te zien, een aantal mooie vooroorlogse gebouwen en mooie parken maar ook veel spiegelende wolkenkrabbers zoals je die kent van tv en vooral heel, heeeeeel veel politie en security op straat, je struikelde er bijna over. en het heeft gewoon zo moeten zijn want waar liep ik tegenaan ??? het begint met Hard en het eindigt op Cafe ......... dus daar moest ik even naar binnen om een kleinigheidje te scoren en dan bedoel ik natuurlijk een magneetje ( shocking ! )
na een paar uurtjes struinen en een lekkere ( late ) lunch bij the Corner Bakery ben ik om 16.00 uur weer terug op de bus gestapt en deze keer had ik voldoende kleingeld en heb ik de volle mep betaald.
in tegenstelling tot vanmorgen ( toen zat ik praktisch alleen in de bus ) was deze nu behoorlijk vol. om 17.00 uur stond ik weer bij de terminal en kon ik de auto van het parkeerdek halen, nou was benieuwd wat dat zou gaan kosten maar dankzij de voucher die ik vanmorgen had gekregen hoefde ik gelukkig maar USD 10,00 af te rekenen ( in plaats van USD 24,00 dat scheelt nogal wat ...... ) daar kan ik weer 2x avondeten van kopen dus op naar de 7/11. vanavond schaft de pot een pasta salade met kip en een bak yoghurt met vers fruit. het is geen haute cuisine maar dat haal ik wellicht later deze reis nog wel in.
vanavond even kijken of ik tussendoor nog even een bezoekje aan Galveston kan brengen, op de kaart zie ik dat het een mooie rit zou moeten zijn en ik heb voldoende tijd ( denk ik ............. ) we gaan het meemaken. ik ga even eten en dan weer lekker vroeg onder de wol.
toedels, Patries

  • 28 September 2019 - 18:17

    Lia:

    Hoi Patries,
    Klinkt goed allemaal. Ik begrijp dat je ook mooi weer hebt?
    Ik bewonder je echt hoor dat je alleen zo op avontuur gaat.
    Hier is het echt herfst. Storm, regen en koud.
    Wat dat betreft heb je een goede periode gekozen om Nederland even te ontvluchten.
    Doe voorzichtig.
    Dikke knuffel ( ook van Johan)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Free styling USA 2019

breaking news !
na lang wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar toch weer Amerika te vereren met een bezoek. al heel lang ben ik van plan naar New Orléans te gaan en vorige jaar was het eigenlijk al de bedoeling maar alles ligt in dit enorme land zo mijlen ver uit elkaar dat het gewoon niet te doen was. zo zie je maar, ik moet wel terug, het is niet anders .....
the big picture is een reis door Texas en Louisiana, maar ik begin mijn reis met een bezoek aan Houston om aansluitend met de auto via Lafayette en Baton Rouge uit te komen in New Orléans.
ik kan niet wachten tot ik door Bourbon Street loop om nog maar niet te spreken van de prachtige begraafplaatsen waar je kunt verdwalen en dat klinkt ontzettend creepy maar als je mijn reis gaat volgen wordt het allemaal duidelijk wat ik daar mee bedoel.
daarna richting het noorden dwars door Louisiana waar de mooiste plantage huizen zijn te vinden waarvan ik er zeker een aantal zal bezoeken.
als het qua tijd allemaal mee zit wil ik via Arkansas nog doorrijden naar Oklahoma City om van daaruit weer naar beneden af te zakken en me dan te gaan vermaken in Dallas. of Austin en San Antonio nog op mijn pad komen hangt dus heel erg af van het feit of ze me wel of niet aannemen bij de Dallas Cowboys Cheerleaders .......
terug in Houston stap ik dan weer op het vliegtuig naar huis.
het zal al met al weer een spannende en onvoorspelbare reis worden en wat en wie ik weer allemaal tegenkom wordt voor het grootste gedeelte een verrassing maar dat is nou juist het leuke ervan.
leuk als je me via deze blog volgt, ik zal proberen er weer een informatief maar zeker ook grappig verhaal van te maken.
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2019

ready for take off

07 Oktober 2019

let's have a couple of margarita's

06 Oktober 2019

send in the clowns

05 Oktober 2019

ready for a happy dance

04 Oktober 2019

a room with a view
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 32396

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: