a room with a view - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu a room with a view - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

a room with a view

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

04 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Dallas

goede morgen en een heel fijn weekend allemaal,
jullie hebben het verdiend, ik daarin tegen heb al anderhalve week weekend ........ en zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik het ontzettend naar mijn zin.
vanmorgen ben ik de dag begonnen bij restaurant Denny's voor een heerlijk ontbijt. deze keten zit ook over heel Amerika en mochten jullie hier ook naartoe komen, deze mag je ook niet overslaan. vandaag is de keuze gevallen op "the Grand Slamwich" ( leuke woordspeling ) en buiten dat het heel lekker was, was het vooral heel erg veel maar je leert ermee leven en met een ( meer dan ) voldaan gevoel liep ik weer naar buiten.
vandaag was ook weer een dag van kilometers maken, ik wilde voor het donker in Dallas aankomen en ook nog een aantal keer onderweg stoppen en oh ja .......... proberen de snelweg te mijden en niet om het geld voor de tolwegen maar omdat binnendoor rijden gewoon veel leuker is. ik moet toegeven, ik zou dit niet zonder Navi kunnen want die meid weet gewoon alles, is vast vriendjes met een of andere satelliet of zo. ze spreekt wel alleen Engels dus ik moet goed opletten en de muziek niet te hard zetten ........ maar dat is niet eenvoudig als Queen uit de speakers galmt. ben gelukkig nog geen enkele keer echt verkeerd gereden, en dan ........ wat is verkeerd rijden, je komt gewoon ergens anders uit waar het ook leuk is. als je aan het einde van de dag maar eindigt waar de bedoeling is en verder maakt het allemaal niet zoveel uit.
nadat ik bij Bethany de grens naar Texas weer was overgestoken was de eerste stop in Henderson, ongeveer anderhalf uur vanaf Shreveport. tijd om even iets te drinken in de schenken voor de auto en zelf ook een bakkie te nuttigen. kreeg van iemand op de parkeerplaats een compliment over de auto: "nice car lady" en inderdaad, het is een geweldige auto, goed voor een directeur maar toch had ik liever een SUV gehad ........ er moet iets te zeuren overblijven, niet waar ?
en weer verder over het platte land van Texas, heb nog geen olie raffinaderijen gezien, landerijen vol met van die jaknikkers en zo maar die kom ik vast nog tegen. kwam wel weer allemaal fantastische huizen tegen, het is alsof je door een eeuwig durende villawijk rijdt, er komt geen eind aan, maar ja alles is groot hier, niet alleen de maaltijden en de auto's ( en de mensen, heb al heel wat Dr. Now patienten gezien )
rond lunchtijd vond ik het tijd om even de benen te strekken dus ben ik gestopt in Tyler, een middelgrote stad en je kunt merken dat je hier in Texas bent wat zowat bij elk huis hangt de Amerikaanse vlag uit, het zal hier wel een bolwerk van republikeinen zijn ( denk ik )
ik heb hier een half uurtje rond gelopen maar vond het niet heel bijzonder, door maar weer, was nog niet eens op de helft zijn mijn reis van vandaag, even opschieten dus.
via Canton en Kaufman reed ik vervolgens rond de klok van 16.00 uur op Dallas af maar dat betekende niet dat ik er al was. Dallas is zo ontzettend groot dat ik er nog meer een uur over heb gedaan om bij het motel te komen. het is een enorme wir war van wegen door en over elkaar heen en ik moest echt goed opletten om niet de verkeerde afslag te nemen maar Navi kan trots op me zijn.
aangekomen bij Motel 6 kreeg ik deze keer geen motel "kamer" maar een stu-stu-studio ( vette knipoog naar Phil Collins ........ ) met uitzicht op de skyline van Dallas. geloof niet dat het veel kleiner was dan mijn hele huis ....... heb er niet om gevraagd maar ze hadden niet anders. hier vestig ik me nu voor 2 dagen want morgen ga ik eerst Dallas eens onveilig maken. ben van plan om ook hier de hop on, hop off bus te nemen, nogmaals vreselijk toeristisch maar jammer dan. dadelijk maar eens even kijken waar ik het beste kan parkeren en ik weet niet of dat zo makkelijk zal zijn als in New Orléans ......... we gaan het meemaken.
voor nu brei ik er een eind aan, niet zo'n lang verhaal als gisteren ( geloof ik ) maar morgen heb ik vast meer te melden.
fijne zaterdag, liefs Patries

  • 07 Oktober 2019 - 16:26

    Marian:

    Hi Patries, beetje laat begonnen aan al je verslagen ... maar so far vermaak ik me weer prima.
    Zoals altijd als jij op reis bent en je verhalen vertelt .....
    Je ziet ik ben op 3/4 oktober dus kan nog even verder genieten.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dallas

Free styling USA 2019

breaking news !
na lang wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar toch weer Amerika te vereren met een bezoek. al heel lang ben ik van plan naar New Orléans te gaan en vorige jaar was het eigenlijk al de bedoeling maar alles ligt in dit enorme land zo mijlen ver uit elkaar dat het gewoon niet te doen was. zo zie je maar, ik moet wel terug, het is niet anders .....
the big picture is een reis door Texas en Louisiana, maar ik begin mijn reis met een bezoek aan Houston om aansluitend met de auto via Lafayette en Baton Rouge uit te komen in New Orléans.
ik kan niet wachten tot ik door Bourbon Street loop om nog maar niet te spreken van de prachtige begraafplaatsen waar je kunt verdwalen en dat klinkt ontzettend creepy maar als je mijn reis gaat volgen wordt het allemaal duidelijk wat ik daar mee bedoel.
daarna richting het noorden dwars door Louisiana waar de mooiste plantage huizen zijn te vinden waarvan ik er zeker een aantal zal bezoeken.
als het qua tijd allemaal mee zit wil ik via Arkansas nog doorrijden naar Oklahoma City om van daaruit weer naar beneden af te zakken en me dan te gaan vermaken in Dallas. of Austin en San Antonio nog op mijn pad komen hangt dus heel erg af van het feit of ze me wel of niet aannemen bij de Dallas Cowboys Cheerleaders .......
terug in Houston stap ik dan weer op het vliegtuig naar huis.
het zal al met al weer een spannende en onvoorspelbare reis worden en wat en wie ik weer allemaal tegenkom wordt voor het grootste gedeelte een verrassing maar dat is nou juist het leuke ervan.
leuk als je me via deze blog volgt, ik zal proberen er weer een informatief maar zeker ook grappig verhaal van te maken.
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2019

ready for take off

07 Oktober 2019

let's have a couple of margarita's

06 Oktober 2019

send in the clowns

05 Oktober 2019

ready for a happy dance

04 Oktober 2019

a room with a view
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 32210

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: