send in the clowns - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu send in the clowns - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

send in the clowns

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Austin

hello y'all ( zo zeggen ze dat hier in Texas )
na alle narigheid van gisteren is vandaag als een zonnetje verlopen. vanmorgen ben ik begonnen bij de Fort Worth Stockyards en dat is een historische veemarkt en overslagplaats op ongeveer een 50 mijl vanaf mijn motel in Dallas. als je op de kaart kijkt denk je, daar rijdt ik even snel naartoe maar de steden zijn hier zo ontzettend groot dat je het gevoel hebt dat je van Amsterdam naar den Bosch rijdt.
nou zul je denken, wat moet ze nou op een veemarkt maar Texas is DE staat met de meeste live stock in heel Amerika en ze hebben daar een soort van western stadje in ere hersteld, ( of nagebouwd, hoe je het ook wilt noemen ) compleet met heel veel western winkeltjes, eettentjes ( heet hier de saloon ) en een bordeel ( die = nep ) maar dus ook met een nog werkende veemarkt waar ze ook shows geven en het vee tentoonstellen. het was erg leuk om daar rond te lopen en ik was natuurlijk weer een van de eersten, lekker rustig het eerste uurtje.
om 11.30 uur begon de eerste "show" en dat was een parade van een kudde Texas Longhorns met van die enorme hoorns compleet met stoere cowboys op hun paard. ik dacht even dat wordt een spektakel met al die rennende beesten, een stampede wat je wel eens in films ziet. maar het waren slechts een stuk of tien bejaarde exemplaren en die sukkelden zo'n beetje door de straat langs het publiek, alsnog grappig om te zien maar het is natuurlijk alleen voor de show ( in Pamplona gaat het net iets anders ....... ) weer een illusie armer, dan maar door naar de rodeo show, ook leuk al die stoere mannen die een beetje rollenbollen met een stier en tussendoor ook nog even pief paf poef een gunfight show opvoeren. ik vond de rodeoclowns nog het leukste, ook nep natuurlijk, maar het leek in ieder geval alsof ze moesten rennen voor hun leven. ( en gelukkig is hier de stier geen slachtoffer zoals in Spanje )
na de show ben ik nog even langs winkeltjes gestruind en heb nog wat snuisterijen binnen gesleept, waaronder een Armadillo ( geen echte hoor ...... ) en nog een aantal niet nader te noemen levensbehoeften die beginnen met mag en eindigen op neetjes, verder zeg ik niets.
op naar de volgende attractie en dat was het Civil War Museum aan de andere kant van Fort Worth, beetje raar want het ligt aan de snelweg in the middle of nowhere. normaal gesproken zijn ze op zondag dicht maar ik had geluk ...... geen idee waarom maar vandaag waren ze dus wel open. ik heb me vergaapt aan allerlei artifacts gerelateerd aan de Amerikaanse burgeroorlog, zoals wapens, kanonnen en andere gebruiksvoorwerpen maar ook heel veel heren- en dames kleding ( vooral de Victoriaanse jurken waren prachtig - maar de meesten waren wel replica's ) er schijnt ook met enige regelmaat een event te worden georganiseerd waar dan iedereen verkleed komt alsof het 1860 is.
na een uurtje ben ik doorgereden naar Arlington, en dat was toch een klein beetje een miscalculatie aan mijn kant. ik dacht, ik rij even langs het AT&T Stadium om eindelijk mijn auditie te doen voor de Dallas Cowboys Cheerleaders maarrrrrrrrr, was even vergeten dat er vandaag een hele belangrijke wedstrijd was: the Dallas Cowboys versus the Green Bay Packers ( het is echt waar, kijk maar op internet ) en het was al een hele toer om bij het station te komen ( heb er echt voorlangs gereden - kan het filmpje laten zien ) maar parkeren ( USD 50,00 !!!!! ) of zelfs maar even stoppen dat zat er niet in, laat staan naar binnen voor de auditie. jammer ........ voor Dallas dan !
wel leuk dat, doordat het zo druk was en je dus heel langzaam moest rijden ik een heel leuk filmpje heb kunnen maken van al die mensen die voor het stadion onder grote partytenten ( het waren er honderden ) aan het BBQ-en waren. ik heb nog nooit zoveel vreedzame sportfans bij elkaar gezien. ( zie je dat dat wel kan ? ) en dan het stadion, dat is echt enorm, grootste van de wereld heb ik me laten vertellen. er kunnen 75.000 man in ( en vrouwen natuurlijk, was zeker de helft van het publiek en ook allemaal in de kleuren van hun club )
heeft al met al een half uurtje geduurd voor ik overal voorbij was maar het was me het meer dan waard, echt leuk om te zien.
laatste stuk van vandaag ging naar Austin waar ik nu ben, heb onderweg bij Waco wel een uur in de file gestaan but who cares ? lekker muziekje erbij ( rock on baby ! ) was wel een paar uurtjes rijden maar anders raak ik achter op schema en ik wil niet op de laatste dag 12 uur in de auto zitten. nog 1 volle dag en dan dinsdag richting Houston om de auto in te leveren ( maar daar ga ik nu nog even niet aan denken )
om maar weer in herhaling te vallen, het is hier nog steeds behoorlijk warm, je kunt eigenlijk niet zonder hoofddeksel naar buiten en je moet veel, heel veel drinken.
Frans, ik wens jou alvast een hele fijne verjaardag, zal wel lukken denk ik daar in Copenhagen en Malmoe ? en laat even weten wanneer je weer terug bent, ok ?
het is hier nu 20.30 uur en loop dus 8 uur achter op Nederland. ben volgens mij de hele vakantie in 1 tijdzone gebleven maar soms weet ik het ook even niet meer en ik heb geen horloge - by choice !
ga nu nog even wat eten en dan de voetjes van de vloer en lekker slapen.
liefs, Patries

  • 07 Oktober 2019 - 07:22

    Ralph:

    Hi Patries,

    geniet nog even van de laatste km's. Je verslagen waren weer zeer onderhoudend. Al met al weer een geweldige reis als ik het zo kan inschatten...jaloerssssssss ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Austin

Free styling USA 2019

breaking news !
na lang wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar toch weer Amerika te vereren met een bezoek. al heel lang ben ik van plan naar New Orléans te gaan en vorige jaar was het eigenlijk al de bedoeling maar alles ligt in dit enorme land zo mijlen ver uit elkaar dat het gewoon niet te doen was. zo zie je maar, ik moet wel terug, het is niet anders .....
the big picture is een reis door Texas en Louisiana, maar ik begin mijn reis met een bezoek aan Houston om aansluitend met de auto via Lafayette en Baton Rouge uit te komen in New Orléans.
ik kan niet wachten tot ik door Bourbon Street loop om nog maar niet te spreken van de prachtige begraafplaatsen waar je kunt verdwalen en dat klinkt ontzettend creepy maar als je mijn reis gaat volgen wordt het allemaal duidelijk wat ik daar mee bedoel.
daarna richting het noorden dwars door Louisiana waar de mooiste plantage huizen zijn te vinden waarvan ik er zeker een aantal zal bezoeken.
als het qua tijd allemaal mee zit wil ik via Arkansas nog doorrijden naar Oklahoma City om van daaruit weer naar beneden af te zakken en me dan te gaan vermaken in Dallas. of Austin en San Antonio nog op mijn pad komen hangt dus heel erg af van het feit of ze me wel of niet aannemen bij de Dallas Cowboys Cheerleaders .......
terug in Houston stap ik dan weer op het vliegtuig naar huis.
het zal al met al weer een spannende en onvoorspelbare reis worden en wat en wie ik weer allemaal tegenkom wordt voor het grootste gedeelte een verrassing maar dat is nou juist het leuke ervan.
leuk als je me via deze blog volgt, ik zal proberen er weer een informatief maar zeker ook grappig verhaal van te maken.
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2019

ready for take off

07 Oktober 2019

let's have a couple of margarita's

06 Oktober 2019

send in the clowns

05 Oktober 2019

ready for a happy dance

04 Oktober 2019

a room with a view
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 32290

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: