all we hear is radio ga ga - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu all we hear is radio ga ga - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

all we hear is radio ga ga

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

30 Juni 2022 | Tanzania, Stone Town

hello my friends, vandaag weer een hele leuke dag gehad en aangezien ik een excursie had geboekt was er geen tijd te verliezen dus vroeg op en op tijd naar het Mangapwani Restaurant voor het ontbijt en ik was weer een van de eersten. vandaag een omelette laten maken en samen met weer een bordje vers fruit ( kan me helemaal gek eten aan watermeloen en ananas ) en een paar lekkere zoete mini broodjes zat ik weer goed vol. geen croissantje ? ja, tuurlijk wel ! terug op de kamer zag ik dat het al bijna 08:00 uur was dus de bus kon zo voor komen rijden. bij de receptie werd ik gelijk weer besprongen door de medewerker die naar buiten rende om te kijken of de bus er al was ....... nog niet maar wel in aantocht en uiteindelijk 10 minuten na de afgesproken tijd kwam de bus voorrijden. geen probleem hoor, Hakuna Matata zeggen ze hier en daar sluit ik me graag bij aan. ik was blijkbaar de laatste stop voor mensen ophalen want er kwam verder niemand meer bij. de andere mensen zaten tussen de 30 en 45 minuten in de bus dus die kwamen allemaal van de oostkant van het eiland. bij het instappen weet je natuurlijk niet waar de andere mensen allemaal vandaan komen dus dan zeg je maar "good morning" en toen ik op mijn stoel zat hoorde ik voor me een jongen van een jaar of 12 zeggen: "nee hoor pap, die mevrouw komt niet uit Nederland" maar adrem als ik ben zei ik gelijk: "jawel hoor" en zijn ogen werden groter. kon het ook niet laten om gelijk aan hem te vragen: "zit je nog op school of heb je al een baan ?" en het ijs was gelijk gebroken. hele leuke mensen, vader Alex , moeder Nancy en zoon Fernando van 12 uit Rotterdam en het gesprek kwam al snel op gang. hele hele rit naar Stone Town hebben we honderduit gepraat over van alles en nog wat en waar jonge tieners vaak een beetje verlegen zijn ............ nou deze niet hoor maar op een leuke manier en iedereen weet hoe ik met kinderen ben dus, need I say more ? ook vader en moeder waren heel leuk om mee te praten, echt wel mijn type mensen, geen poeha of praat alleen maar over jezelf figuren en daar hou ik van. na ongeveer 40 minuten rijden kwamen we aan in Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar. het is een mengelmoes van kleine smalle straatjes met overal waar je kijkt kleine winkeltjes met alles te koop wat je maar kunt bedenken maar dan op z'n Afrikaans dus wij zouden zeggen primitief. wel loopt iedereen, echt iedereen, jong en oud hier rond met een in mijn ogen splinternieuwe IPhone, dat is volgens mij toch echt wel een statussymbool. ook onder het reisgezelschap waarin ik me bevond had niemand meer een fototoestel, iedereen maakt foto's met zijn/haar telefoon. je maakt er mooie foto's mee, moet ik eerlijk toegeven maar ze kunnen geen 3 seconden zonder dat ding. eerste stop was de oude slavenmarkt en wat je daar te horen krijgt is bekend maar toch altijd weer schokkend om te bedenken dat mensen dat andere mensen hebben kunnen aandoen. ik hoef niet in details te treden, iedereen weet wat ik bedoel maar het blijft walgelijk. de lokale gids was een jonge man van een jaar of 35-40 genaamd Harry ( je zou denken Mwamba of Ngunzi ........... ) en hij was heel aardig, sprak wel met een zwaar accent maar was toch goed te verstaan. na de oude slavenmarkt naar de vis, vlees en specerijenmarkt en dat was precies wat je daar hier van verwacht, stinkie stinkie all the way en hier zijn we dus als een idioot doorheen gelopen. Teun van de Keuken zou hier een fieldday hebben ......... volgende attractie had wederom met slavernij te maken want we werden naar de oude slavenverblijven gebracht en je kunt je echt niet voorstellen hoe mensen dit hebben kunnen overleven. nogmaals: walgelijk, walgelijk, walgelijk ! verder was er nog een soort van overzichts tentoonstelling en die was wel interressant maar ironisch genoeg zat er aan het eind van de gang wel weer een souvenirwinkeltje. verder naar de volgende stop en dat was het Freddy Mercury Museum, helaas gingen we niet naar binnen maar daar kom ik dadelijk nog even op terug. tijd voor lunch en dat was goed te doen met een heerlijke avocado salade en een heel mals stuk kip met rijst en groente. duurde alleen wel een beetje lang voor we alles kregen en ik zat een beetje op de piepstoel want ik moest nog even een bezoekje afleggen naar het eerder genoemde FM museum. ik ben geen die hard fan maar heb Queen altijd wel een hele goede band gevonden, ben volgens mij zelfs naar 3 concerten geweest dus als je dan toch hier bent ........... ik naar binnen. beetje tegenvaller was wel de ongeinterresseerde kassajuffrouw maar nadat ze me $8 had afgetroggeld mocht ik naar binnen. het zijn 5 kleine vertrekken met foto's en vooral heel veel ( denk alle ) albumhoezen. ook wat originele kledingstukken die me bekend voorkwamen en een piano waarvan ik vermoed dat hij daar zelf op gespeeld heeft. ben er een half uurtje binnen geweest want ik moest weer op tijd terug zijn om de boot naar Prison Island te halen en ik was nog net op tijd, pfffffffffff dat ging nog maar net goed. aangekomen op Prision Island eerst weer even een rondleiding en daarna eindelijk naar de reuzenschilpadden en we waren precies op tijd want het was voedertijd en dat mochten te toeristen ( ikke, ikke, ikke dus ook ! ) zelf doen. ik dacht dat dat dringen zou worden maar er zijn wel meer dan 100 van die Stoffels op het eiland, van groot naar groter, naar groots en van oud, naar ouder, naar de oudste van 196 jaar ! ( ja, je leest het goed ) zag er nog goed uit voor zijn leeftijd alleen een beetje Oil of Olaz had geen kwaad gekund. bij de ingang van de plek waar ze zich bevonden kregen we een hand vol sla om de beestjes te voeren en daar hadden ze wel zin in hoor en ik had er al gauw eentje gevonden die gelijk uit mijn hand begon te eten. heb er een aantal foto's van gemaakt maar met een hand voeren en de andere hand een foto maken, dat valt nog niet mee. ik heb net even terug gekeken en er zitten best een paar leuke foto's tussen waaronder wel eentje die kan worden aangemerkt als "erotically charged" zullen we maar zeggen. buiten het voeren om kon je ze ook aaien en dat vinden ze heerlijk, vooral onder hun kin en bovenop hun kop. maar aan alles komt een eind dus een uurtje later was het tijd om weer op de boot terug naar Zanzibar te stappen en dat was een ruig ritje. gelukkig niet zeeziek geworden maar wel nat. Fernando kreeg wel een hele grote golf over zich heen, jammer dat ik van dat moment geen foto heb kunnen maken maar het ging allemaal zo snel en ik heb zelden iemand zo verbaasd zien kijken. Terug bij de bus was het afscheid van onze gids en de chauffeur bracht ons weer terug naar het hotel. ik had geluk want ik was de eerste die werd afgezet, de rest moet nog 30-45 minuten verder naar de andere kant van het eiland. best wel vermoeiend zo'n hele dag maar wel heel leuk allemaal, zaterdag nog een excursie en mijn nieuwe "vrienden" hebben heel toevallig die excursie ook geboekt, leuk toch ? nou, genoeg verhalen voor vandaag, tijd om even te relaxen voor het diner begint dus voor nu ben ik er helemaal klaar mee, en oh ja, geen bril kunnen scoren, zelfs de gids gevraagd maar helaas, moet het maar met de bril doen die ik nog heb. het is te doen maar daar houdt het dan ook wel mee op. fijn trouwens dat het bij jullie ook mooi weer is, dan hoef ik me niet schuldig te voelen. verder geen gekke dingen gebeurd ? hoe is het met opa en oma, nog bij Benjamin geweest ? jullie kunnen mij wel foto's over de mail sturen, toch ? graag weer tot een volgend verslag. liefs, Patries


  • 01 Juli 2022 - 18:04

    Lia:

    Ik zie groen van jaloezie. Wil ook met Stoffel knuffelen en op de foto. En dan die slavenverblijven,.... tja daar word je niet vrolijk van. Wel goed dat je ook deze kant van het verleden ziet.
    Geniet van al het tropische fruit, heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Stone Town

Za-Za-Zanzibar 2022

hallo allemaal,
dat is een tijd geleden, en voor iedereen wel te verstaan want wat een narigheid heeft de afgelopen 2 jaar met zich mee gebracht.
mijn lieve zwager Bert heeft toch wel het allermeeste moeten doorstaan maar wat een positieve kracht heeft die man, daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen.
en dan even over alle Corona festiviteiten .......
stel je voor: je verliest er je baan door, bent tijdens de zomer 11 weken met betaald verlof, krijgt er nog een flinke bonus voor op je rekening bijgeschreven en vind dan eigenlijk heel eenvoudig alsnog op je 59e, zonder ook maar 1 dag werkloos te zijn geweest een nieuwe baan, how awesome is dat ?
en vanwege de langdurige Corona maatregelen uiteraard de afgelopen 2 jaar ook niet met vakantie geweest, zelfs niet naar mijn geliefde Australie.
plan lag er eigenlijk al voor november 2020, maar niet getreurd, dat staat nu op de planning voor einde 2022 ( details volgen )
maar ja, dan moet er toch iets anders worden verzonnen en bij voorkeur iets waar we nog niet eerder zijn geweest ( uitzonderingen daar gelaten ) deze keer kwam ik terecht op het prachtige Zanzibar voor de kust van Tanzania en als ik de plaatjes zie word ik al helemaal blij ( check de website https://www.tui.nl/seacliff-resort-en-spa-509331700/ ) ziet dat er niet fantastisch uit ?
behalve relaxen op het prachtige witte zandstrand wordt er uiteraard ook een bezoek gepland aan Stone Town alsmede de woonhuizen van zowel Dr. Livingstone ( I presume ? ) als dat van Freddie Mercury ( R.I.P. ) how cool is dat baby ?
daarnaast kun je nog allerlei (watersport) activiteiten ondernemen dus dat zal kiezen worden vrees ik.
een ding hoeft in ieder geval niet te worden gereserveerd en dat is het mooie weer want in juni is het gemiddeld 23-28 graden en dat is precies goed, niet te koud en niet te warm.
dat in combinatie met een lekker zeebriesje, heerlijk !
het lijkt me fantastisch als mensen mijn reisblog weer gaan volgen maar nogmaals, dat doe ik vooral om alles voor mezelf op een rijtje te zetten en niets te hoeven vergeten want als je een dagje ouder wordt .......... need I say more ?
ik verheug me in ieder geval nu al op een heerlijke week met leuke, spannende en vooral interessante ervaringen. HAKUNA MATATA !
liefs, Patries

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2022

why not hug the pastry chef ?

02 Juli 2022

ready for some lobster ?

01 Juli 2022

life is like a plate of schrimp

30 Juni 2022

all we hear is radio ga ga

29 Juni 2022

show me the money !
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 32326

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: