mr. cabdriver, why take all my money ? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu mr. cabdriver, why take all my money ? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

mr. cabdriver, why take all my money ?

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

16 Maart 2023 | Australië, Melbourne

goede morgen allen, voor mij goede avond ............ na een hele lange reis eindelijk aangekomen in mijn hotel in Melbourne. het is hier om te beginnen behoorlijk aan de arme kant, ook al is het al avond reken maar op 26 graden einde van de zomer he ? na mijn verslagje van vanmorgen op Schiphol was het wachten op het inchecken en dat was precies op tijd. ik ben zelfs gespot boven de Kwakel ( leuk Paul ! ) en nog een upgrade afgedwongen want de rij voor mij was helemaal leeg en laat dat nou een rij zijn waar je helemaal niemand voor je hebt dus beentjes in de lucht en geen stoelleuningen waar constant aan wordt gerotzooid. ik had dat geen seconde later moeten vragen want er waren gelijk kapers op de kust ( jammer voor die mensen zeg ............... ) wat een mazzel he ! het was voor mij de eerste keer dat ik met SQ vloog en dat van die "Singapore girls, it's a great way to fly" is helemaal waar hoor, ontzettend vriendelijk en niets is te veel, daar kunnen die bejaarde dames ( van mijn leeftijd ) van Delta nog iets van leren. ik had op een gegeven moment wel 3 dekentje ( was wel nodig voor mevrouw koukleum ) en een paar kussentjes en ook de maaltijden waren veel beter dan het normale vliegtuigvoedsel wat mensen krijgen voorgeschoteld dus helemaal goed. aan beiden kanten zat naast mij een stel waar ik om en om mee aan de praat raakte. het ene stel was een combi van een nederlandse man en een philippijnse vrouw en het andere stel een nederlandse man en een indonesische vrouw. woonden wel allemaal al heel lang in nederland dus vandaar een beetje engels en nederlands door elkaar maar erg gezellig en het breekt de tijd ook een beetje ( 12,5 uur AMS-SIN ) ook nog een filmpje gekeken dus al met al was het ( met af en toe een klein tukje tussendoor ) toch ook wel weer snel voorbij. doorvlucht was even een ander verhaal, was allemaal snel te vinden, ook al had ik maar een uurtje de tijd om van de ene terminal naar de andere te komen maar dat wijst de weg allemaal vanzelf, je pakt de shuttletrein, net als op vele andere luchthavens en voor je het weet ben je er al en ook deze vlucht is precies op tijd vertrokken. dit was ook weer 7,5 uur maar tijdens deze vlucht had ik niet zo'n mooie plek als op de eerste vlucht en zat er ook nog eens een gezin met 3 bijna de hele reis jankende kleine kinderen achter me. ik zal wel een hele vervelende reiziger zijn maar als je voor de zoveelste keer een paar kinderbenen in je rug krijgt ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee. vriendelijk verzocht een beetje rekening te houden met de medepassagiers maar dat viel niet in goede aarde ( en dat terwijl ik het toch heel vriendelijk vroeg, echt waar ) mommy [e-38] daddy hadden het trouwens drukker met hun telefoon als met hun 3 ruzie makende kinderen of ligt dat nou weer aan mij ? maar goed, aangezien ook deze vlucht niet vol was heb ik op een gegeven moment mijn spullen gepakt en ben ik met toestemming van de stewardess een aantal rijen naar voren verhuist, dat scheelde toch weer iets, helemaal toe ik mijn oortjes indeed en maar weer een filmpje ben gaan kijken: the Good house" vond ik een aanrader, zoek maar op op Google. er is in de loop van de dag nog wel een halve beker koffie over mijn broek gegaan ( die domkop was ik trouwens zelf ........ ) maar gelukkig geen hele hete koffie, niemand kunnen suen dus ........... had ik mooi mijn vakantie van kunnen betalen. bij aankomst in Melbourne was het wel even wachten op de bagage en dat is nieuw voor mij, duurde in mijn beleving heel lang maar ik mocht bij de douane dan weer gelijk doorlopen, heel fijn. op zoek naar een taxi dan maar, had eigenlijk met de bus willen gaan maar uiteindelijk geen zin om dat na zo'n lange reis nog weer uit te gaan zoeken dus op naar de taxi standplaats en die was snel gevonden. ritje naar het hotel was iets van 20 minuten. Mr. Cabdriver ( niet die van "de Krokante Krab" ) was niet erg spraakzaam maar ik mocht wel gelijk AUD 80,00 aftikken, hatsekiedee ! en morgen beginnen we aan de eerste dag in Melbourne maar ga dan eerst Theo even bellen om te zeggen dat ik goed ben aangekomen en zondag ga ik naar hem toe, lijkt me erg gezellig maar daarover later meer. kamer is heel groot en mooi, superschoon, snel internet en op de 8e verdieping maar aangezien het net donker werd krijg ik daar op dit moment niets van mee. het is nu 22:00hr ( 10hr tijdsverschil ) dus morgenochend maar weer vroeg op lijkt me want ik ben nu zo moe dat als ik ga liggen ik gelijk weg ben, dat weet ik zeker. kort verslagje nu dan maar en morgen weer een nieuwe dag. liefs, Patries


  • 17 Maart 2023 - 10:14

    Gerda:

    Hoi Patricia fijn dat je goed bent aangekomen na zo'n lange reis en ook nog een paar kinderen achter je gelukkig kon je een andere stoel krijgen.

    Nu ga je lekker genieten van je vakantie en het mooie weer.

    Liefs Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 32362

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: