just drop the car and go ! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Patricia Boer - WaarBenJij.nu just drop the car and go ! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

just drop the car and go !

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 Maart 2023 | Nederland, Schiphol

goede morgen, en welkom op mijn reisblog, vandaag is het zover want ik ga weer op reis en wel naar de andere kant van de wereld deze keer. voorbereidingen waren zoals gebruikelijk minimaal want ik ben gisterenavond pas begonnen met inpakken. setje van dit en een setje van dat, tasje met zus en een tasje met zo, allemaal uitgestalt op bed en zodra ik alles bij elkaar had de koffer in ( en wat voor een koffer: Sylvia, BEDANKT ! ) maar zo laat beginnen heeft natuurlijk ook een nadeel want uiteindelijk heb ik maar 2 uurtjes geslapen. ik dacht op een gegeven moment zelfs, zal ik nog naar bed gaan maar ben blij dat ik het toch gedaan heb, vergelijk het maar met de tijd die ik af en toe op de bank ga liggen, je knapt er altijd wel van op. om 04:00hr ging de wekker en geloof het of niet, ik ben er gelijk uitgegaan want een uurtje heb ik wel nodig en ik wilde om 05:00hr naar beneden. alles binnen de tijd en zelfs nog tijd voor een bakje havermout met de laatste melk die ik nog in huis had en een na een snelle check van de koelkast, waar toch altijd al zoveel in zit ( not ! ) was dat het laatste wat ik nog te doen had dus koffer dicht en nog 1x de papieren checken ( je zal toch vergeten je visum te regelen ................ ) en ready to go ! je mag op deze vlucht 30kg bagage meenemen maar ik denk dat ik nog niet eens aan de helft zit, wat nemen mensen in godsnaam allemaal mee om aan zoveel gewicht te komen ? ik weet het niet hoor maar voor mij des te meer ruimte voor de terugreis zullen we maar zeggen. deze keer ben ik met de auto naar Schiphol gereden want ik wilde mijn nieuwe Crossy van nog geen 2 maanden natuurlijk niet 4 weken op de zelfde plek laten staan, dat kan je in Amsterdam opleveren dat je als je terug komt een briefje op je auto vind van parkeerbeheer ( echt gebeurd ) en vraag me niet waarom want wat hebben zij ermee te maken dat iemand zijn duur betaalde parkeervergunning gebruikt op maar 1 plek al is het in Amsterdam West ........... maar goed, parkeergarage op de Holiday Avenue ( hoe toepasselijk ) online geboekt en vanaf huis was ik daar in 20 minuten en je zult het niet geloven maar ik moest helemaal naar de bovenste verdieping waar gelukkig nog wel voldoende plek was. het zijn ruime plekken dus de kans dat ik een deuk in mijn deur vind is ( hopelijk) niet zo groot. aansluitend met een afgeladen pendelbus naar de Plaza en daar was ik om 06:00hr de allereerste, dan maar even een rondje lopen en kijken of ik Cora en Gerard zou kunnen spotten maar de balie voor Sharm al Sheik was helemaal aan de andere kant van de terminal en in de verte zag ik dat er daar wel hele lange rijen stond, kleine kans dus dat ik hen zou vinden, laat maar dus en op naar de Starbucks die gelukkig al open was en ook geen rij, wat is dat allemaal ? normaal gesproken sta je daar 20 minuten te wachten tot je aan de beurt bent ! al wandelend terug naar de incheck balie genoot ik van het kijken naar rennende mensen ( te laat van huis gegaan zeker ) en aangekomen bij de balie gingen zag ik dat ze net open gingen maar nog steeds geen drommen met mensen en dat was fijn want ik was daarom ook binnen 5 minute aan de beurt en na nog eens 5 minuten had ik mijn 2 boarding passes en zag ik mijn ( nou ja ........ ) koffer verdwijnen naar de bagage kelder. tot ziens in Melbourne rooie !!! maar dan the piece de resistance .......... security en douane was ik allebei doorheen in minder dan 10 minuten, wie had dat gedacht ? m.a.w. om 07:25 precies stond ik bij de Tax-Free shops wat dus betekende dat ik nog 3 uur !!! moest overbruggen. ben maar even een beetje gaan shoppen maar ik had me van tevoren voorgenomen niets te kopen en daar heb ik me aan gehouden. je mag trouwens sowiezo geen etenswaren invoeren in Australie en sigaretten invoeren is ook geen optie ( 1 pakje mag je meenemen ) voor iedereen die Australian Border Patrol wel eens heeft gezien weet dat ik geen geintje maak. en nu is het dus wachten op het boarden en dat duurt nog wel even. ga nog maar even een rondje lopen denk ik. en tot zover mijn eerste verslagje vanaf Airport Schiphol,hoop dat het een goede vlucht wordt maar wel heel lang hoor, eerst 12,5 uur naar Singapore en daan een overstap en nog eens 7,5 uur van Singapore naar Melbourne. wellicht kan ik nog even een uiltje knappen of zit er misschien wel een leuke Aussiboy naast me ( type Hugh Jackman ) waar ik mijn Aussi slang vast weer mee kan oeffenen en ik spreek uit ervaring dat je daar heel snel aan gewend bent. dus op naar the land down under .........I can't wait to start my adventure ! liefs, Patries


  • 15 Maart 2023 - 14:21

    Paul - Klm:

    Hi Globetrotter Patries, heel veel plezier op deze Australië-reis. Ik "zag je" vanmorgen overkomen. De QS machine naar SIN draaide over de Kwakel ( of all places ) weg.

    Hartelijke groet en GENIET [e-1f603].


  • 17 Maart 2023 - 20:04

    Lia:

    Hay Patries,

    even een korte reactie op je eerste verslag. Gelukkig ben jij op tijd vertrokken. Cora en Gerard hebben 6 uur vertraging opgelopen. Dus vanaf 07.00 uur tot 15.30 uur op de luchthaven rondgehangen. Maar nu gelukkig veilig en wel in Egypte en jij inmiddels in Australië.

    xxx

    Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 32678

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: