life is like a plate of schrimp - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu life is like a plate of schrimp - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

life is like a plate of schrimp

Blijf op de hoogte en volg Patricia

01 Juli 2022 | Tanzania, Mangapwani

Habari ya jioni ! ( en dat betekend goede avond in het Swahili ) zo, weer wat geleerd and no charge, you're welcome !

na de hele drukke dag van gisteren was het vandaag weer tijd om te relaxen en dat heb ik volop gedaan. daar valt natuurlijk niet het opstaan onder want dat was weer als vanouds om 06:00 uur, en wat een prachtige zonsopgang weer zo aan het strand, daar kan geen stad tegenop. weer hoefde ik geen wekkertje te zetten want ik wordt hier vanzelf wel wakker maar dat is vast niet de eerste keer dat ik dat vertel, kan er gewoon geen genoeg van krijgen en misschien inspireer ik mensen die hun hele ochtend verslapen met dit mooie weer. daar vallen natuurlijk niet mensen onder die een human alarmclock van een maandje of 3 hebben ........... hallo lieve Benjamin, mis je me al ? je bent toch niet gegroeid in mijn afwezigheid he ? en lief zijn voor papa en mama he ! en oh ja, volgende keer dat ik naar zo'n plek ga wil ik Master Benjamin een weekje leasen want dat is hier blijkbaar een enorme babe magnet ( I kid you not ! )

na de gebruikelijke workout van 45 minuten ( gisteren vanwege de excursie niet geweest ......... foei ! ) ben ik na een kleine opknapbeurt weer lekker gaan ontbijten, het begint een beetje eentonig te worden maar ook hier kan ik geen genoeg van krijgen. de obers en oberessen weten ondertussen wel wie ik ben want zodra ik de eetzaal kom binnenlopen wordt bij mijn gebruikelijke tafeltje de stoel naar achteren geschoven. "Djambo Madame and welcome, can I get you some coffee ?" ben ik zo voorspelbaar ? blijkbaar wel maar het wordt door mij zeer op prijs gesteld en als ik terug komen lopen met mijn eerste bordje staat de koffie al klaar. ik probeer zo langzaam mogelijk te eten om er zo lang mogelijk van te kunnen genieten maar hoe moeilijk is dat als het allemaal zo lekker is. nou, ik kan je vertellen, het is heel moeilijk maar ik hou vol en al heb ik echt genoeg gehad, ik zou willen dat ik nog wat zou lusten.

vandaag maar eens een paar uurtjes naar het strand en dat is 3 minuutjes lopen van het hotel, een privestrand waar ik ( heel verrassend ) de eerste van de dag was. het water staat zo vroeg nog steeds laag dus je kan niet zwemmen maar ik heb wel even een stukje op het wad gelopen. niet te ver want omdat het nogal uit het zicht is ( zelfs geen achtervolgers die me hun zeesterren willen laten zien ........... ) ben ik toch een beetje bang dat ik wordt overvallen door plotseling opkomend hoog water. het is hier heel onvoorspelbaar want to nu toe was geen enkele ochtend nog het zelfde met dat eb en vloed dus ik neem geen risico aangezien David Hasselhoff ook nergens te bekennen is ( en gelukkig maar .......... )

het begon een beetje bewolkt te worden en nog geen 5 minuten later een vreselijke stortbui, je wil het niet weten. gelukkig zijn op het strand alle voorzieningen getroffen om snel te kunnen schuilen en na weer 5 minuten was het "noodweer" alweer voorbij. van mij mag dit elke dag hoor, dan wordt het in ieder geval niet benauwd. ben nog een uurtje op het strand gebleven en toen had ik het wel weer gezien. even een plaspauze en een vitimine shot ( zeg dat ik moet stoppen, nu !!! ) op de kamer was ondertussen de housekeeping alweer geweest. wat maken ze er elke keer weer een prachtig ritueel van compleet met bloemen op het bed en je Koala pyjamaatje in een waaier gevouwen, knap hoor ! ik zal ze een mooie tip geven als ik vertrek want dat hebben de dames zeker verdiend.

de rest van de middag heb ik bij het zwembad doorgbracht, gedeelte van de tijd samen met de 2 newlyweds die gisteren zijn wezen quadrijden en daar leuk over konden vertellen. ik heb het ook wel eens gedaan maar ik vond er eigenlijk niet zoveel aan en dat terwijl ik toch wel van motorrijden hou, gek he ? misschien moet ik het toch nog een keer proberen, maar niet nu. en ze waren wezen parasailen en ook dat heb ik al eens eerder gedaan, op Sri Lanka als ik me goed herinner. ik weet nog wel dat het tuigje toen niet helemaal goed zat en dat als ik een man was geweest er hoogstwaarschijnlijk geen kleine de Boertjes hadden kunnen worden geproduceerd. ik ben niet de hele middag bij ze blijven zitten, al keken ze me niet weg hoor maar op je huwelijksreis ( die van hun, niet die van mij ) moet je niet de hele middag, al ben ik nog zo hip en modern, opgescheept zitten met iemand die je oma had kunnen zijn ( ik schat ze beiden begin 20 ) dus na een uurtje ben ik verderop bij het zwembad gaan liggen en ben ik, goed beschermt natuurlijk gaan liggen bakken. en mochten we elkaar na mijn vakantie snel zien dan moet je niet verwachten dat ik, zoals vroeger het geval was poepie bruin ben want daar ben ik al heel lang geleden vanaf gestapt, het is zo slecht voor je huid en niemand wordt er blij van als je er op een gegeven moment uitziet als een krokodil of een reuzenschildpad. om 17:00 uur is het tijd voor afternoon tea, maar dan zonder de cucumber sandwhiches en de scones met clotted cream. ohhhhh, de gedacht alleen al, weet je nog Sylvia, bij Greenwoods op het Singel, of Lia, weet je nog bij het Americain ? back to Zanzibar dan maar want er staat wel een hele stand bij het zwembad waar je een volledige high tea kunt bestellen. klinkt heel verleidelijk maar ik eet hier al zoveel zoetigheid dat ik dat maar oversla, al is het alleen al omdat het niet in mijn pakket zit. een kopje thee op de kamer, sorry ............ op mijn terras met zeezicht is net zo lekker en er is altijd vanavond nog, get the picture ?

ben vandaag een beetje laat aan de reisblog begonnen en dat heeft er alles mee te maken dat ik vandaag wilde proberen mooie foto's van de zonsondergang te maken want als die om een of andere reden niet zouden lukken dan heb ik morgen altijd nog een herkansing maar wonder boven wonder, ik ben een foto genie want ze zijn prachtig geworden ( vind ik zelf ) heb alleen niet de son in de see sien sakken want net boven de horizon was het bewolkt. hebben we toch nog een herkansing morgen maar als dat niet lukt zijn de foto's die ik nu heb goed genoeg hoor.

vanavond is er in het restaurant een groot seafood buffet en man oh man, let there be Grilled Jumbo Schrimp ! hoe kan zoiets lekkers zo weinig calorieen bevatten, het is mij een raadsel. wel oppassen met de sausjes want daar zittum nou net de crux maar ik ben voorbereid en zelfs zonder sausje zijn ze overheerlijk. hopelijk zijn ze net zo lekker als bij de Bubba Gump Schrimp Co. in Miami ( nee, dat is niet alleen in de film, het bestaat echt ! ) en als ik op de klok kijk is het buffet net open dus we gaan afsluiten en aanvalluh ! tot morgen

liefs,

Patries


  • 02 Juli 2022 - 14:18

    Lia:

    Lieve Patricia,

    Vandaag een bijzondere dag! Van harte gefeliciteerd! Trakteer je jezelf vandaag op een gebakje? Of een grote beker ijs, dat mag ook.
    Geniet van je verjaardag in het verre Zanzibar.
    Dikke kus van
    '
    Johan en Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mangapwani

Za-Za-Zanzibar 2022

hallo allemaal,
dat is een tijd geleden, en voor iedereen wel te verstaan want wat een narigheid heeft de afgelopen 2 jaar met zich mee gebracht.
mijn lieve zwager Bert heeft toch wel het allermeeste moeten doorstaan maar wat een positieve kracht heeft die man, daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen.
en dan even over alle Corona festiviteiten .......
stel je voor: je verliest er je baan door, bent tijdens de zomer 11 weken met betaald verlof, krijgt er nog een flinke bonus voor op je rekening bijgeschreven en vind dan eigenlijk heel eenvoudig alsnog op je 59e, zonder ook maar 1 dag werkloos te zijn geweest een nieuwe baan, how awesome is dat ?
en vanwege de langdurige Corona maatregelen uiteraard de afgelopen 2 jaar ook niet met vakantie geweest, zelfs niet naar mijn geliefde Australie.
plan lag er eigenlijk al voor november 2020, maar niet getreurd, dat staat nu op de planning voor einde 2022 ( details volgen )
maar ja, dan moet er toch iets anders worden verzonnen en bij voorkeur iets waar we nog niet eerder zijn geweest ( uitzonderingen daar gelaten ) deze keer kwam ik terecht op het prachtige Zanzibar voor de kust van Tanzania en als ik de plaatjes zie word ik al helemaal blij ( check de website https://www.tui.nl/seacliff-resort-en-spa-509331700/ ) ziet dat er niet fantastisch uit ?
behalve relaxen op het prachtige witte zandstrand wordt er uiteraard ook een bezoek gepland aan Stone Town alsmede de woonhuizen van zowel Dr. Livingstone ( I presume ? ) als dat van Freddie Mercury ( R.I.P. ) how cool is dat baby ?
daarnaast kun je nog allerlei (watersport) activiteiten ondernemen dus dat zal kiezen worden vrees ik.
een ding hoeft in ieder geval niet te worden gereserveerd en dat is het mooie weer want in juni is het gemiddeld 23-28 graden en dat is precies goed, niet te koud en niet te warm.
dat in combinatie met een lekker zeebriesje, heerlijk !
het lijkt me fantastisch als mensen mijn reisblog weer gaan volgen maar nogmaals, dat doe ik vooral om alles voor mezelf op een rijtje te zetten en niets te hoeven vergeten want als je een dagje ouder wordt .......... need I say more ?
ik verheug me in ieder geval nu al op een heerlijke week met leuke, spannende en vooral interessante ervaringen. HAKUNA MATATA !
liefs, Patries

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2022

why not hug the pastry chef ?

02 Juli 2022

ready for some lobster ?

01 Juli 2022

life is like a plate of schrimp

30 Juni 2022

all we hear is radio ga ga

29 Juni 2022

show me the money !
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 32394

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: