grote klap ........ kleine au ! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu grote klap ........ kleine au ! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

grote klap ........ kleine au !

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

02 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Atlanta

Buenas dias !
daar ben ik vandaag al meerdere keren mee aangesproken en dat komt omdat het hier een soort enclave van Mexico is en dan zitten we nog niet eens in het grensgebied. het lijkt me ook een understatement dat de gehele economie hier in elkaar zou storten als deze mensen hier niet zouden wonen en werken. je kunt aan hun neus natuurlijk niet zien of ze illegaal zijn maar mij komt het allemaal heel legaal over. misschien dat het aan de grens een ander verhaal is maar zover ga ik niet komen deze reis.
laat ik beginnen met het motel in Nashville, ik zei gisteren al dat het op het eerste gezicht ( en in de schemering ) een beetje sjofel was en met daglicht werd het er niet beter op. ik heb prima geslapen hoor, daar heb ik gelukkig nooit problemen mee maar als ik deze vestiging vergelijk met de keren ervoor dan was dit de minst comfortabele versie tot nu toe. alles rammelde een beetje, van de deuren en het meubilair tot aan het bed aan toe en de badkamer ......... nou, laten we zeggen dat het te doen was - wel schoon maar daar houdt het dan wel op. het was ook niet echt een nieuw complex, het leek wel uit de fifties en een grondige renovatie zou niet echt een overbodige luxe zijn. aan de andere kant, hoe groot is de kans dat ik hier ooit nog terugkom ? gelukkig heb ik helemaal geen last gehad van de muziek van the Broken Spoke Saloon naast het motel, ook al had ik voor ik ging slapen nog gezien dat er heel veel mensen, met cowboyhoeden en al naar binnen gingen. het zou zo een scene uit the High Chaparral kunnen zijn geweest .......... voor de puppy's onder ons ( hoe is het met Tezzzzz ??? ) dat is een televisie serie uit de sixties. wat ??? televisie ? dat is een ontvangstapparaat voor bewegend beeld en geluid, zoek maar op in je smartphone.
Om 08.00 uur reed ik de parkeerplaats weer af, richting downtown Nashville en dat viel, hoewel het er op het eerste gezicht heel druk uitzag ontzettend mee. het is gewoon een kwestie van go with the flow en iedereen geeft elkaar de ruimte, het is echt een verademing en binnen 30 minuten stond ik midden in het centrum. een parkeerplek was niet te vinden en ik heb zeker 45 minuten rondgereden ( wat ook leuk is ) toe ik plotseling the Hard Rock Cafe voor me zag verschijnen. daar moet ik eruit dacht ik en ik reed de parkeerplaats op waar, het is niet te geloven nog 1 plek vrij was ........ ik verzin het echt niet ! maar helaas, ze gaan pas om 12.00 uur open - vanwaar dan die volle parkeerplaats ??? geen idee, misschien waren het de schoonmakers ? ik heb nog op het raam staan kloppen maar ze verstaan alleen Spaans en ik klop geen Spaans ........ niemand dus, daar gaat mijn magneetje !
aangezien het pas 09.30 uur was heb ik het maar voorbij laten gaan, ik moet maar iemand vinden die nog eens naar Nashville gaat, bij voorkeur een country lover want anders heb je hier ( ZOALS IK DUS .... ) verder niets te zoeken.
ik ben wel langs een aantal bekende gebouwen gereden: the Grand Ole Opry, the Country Music Hall of Fame, the Parthenon ( replica ) en the Nissan Titans Stadium en ik ben 3x Broadway = de bekendste straat van Nashville ( dus ik ben niet in de war !!! ) waar het 's avonds allemaal gebeurd op en neer gereden en ook daar alleen maar schoonmakers. ik kan me voorstellen dat het er 's avonds een hele drukke boel is, overal live optredens van bekende ( en minder bekende ) country zangers in de hoop beroemd te worden. Beroemd zoals Wynonna & Naomi Judd, je weet wel, van de bekende hit ......... ehhhhhh: "Islands in the sun ? " oh nee, dat is van die andere rondborstige beroemdheid die hier constant op de radio is om haar pretpark te promoten. die stem herken je uit duizenden, ook al ben je zoals ik geen fan. het blijft toch een apart taaltje dat southern accent en ik voelde me net alsof ik op de set van "Steel Magnolias" was ( nog zo'n geweldige film, wel een tranentrekker ...... )
om 11 uur had ik het wel gezien en ben ik de stad weer uitgereden, wel gedesillusioneerd omdat ik geen magneetje van HRC heb kunnen scoren maar ik dacht, ze hebben als ik straks stop voor koffie vast wel iets bij een of ander tankstation, en inderdaad: het werd the next best thing, wel een gitaar alleen niet met het HRC logo, maar close enough .........
ik heb Navi gevraagd me niet via de tolwegen te sturen en dat was een goede beslissing want ik heb vandaag weer een prachtige rit gemaakt. niet dat het geld scheelt want je rijdt natuurlijk hartstikke om maar een mooie rit gaat bij mij voor dineros. ik heb zelfs de camera al filmend op het dashboard gezet ( stond best stevig ) dus ik heb een paar hele leuke, en mooie filmpjes kunnen maken door de bergen ( nou ja, we gingen in ieder geval flink omhoog en weer omlaag )
motel was wederom snel gevonden en dit keer was het echt prachtig, een hele grote kamer en alles spiksplinternieuw en met een zwembad. maar ik was nog geen 10 minuten in de kamer of er gebeurde iets verschrikkelijks ! ik wilde Navi en mijn camera opladen en daar had ik 2 outlets voor nodig maar toen ik de stekker van de lamp uit het stopcontact wilde halen klonk er een grote knal, vlogen de stoppen eruit en had ik ineens grote AU !!! vinger verbrand en een enorme blaar, ik ben bang dat het nooit meer goed komt ......... nee hoor, meer een bruised ego ........ ik heb de facilities manager erbij gehaald, die heeft een nieuwe stekker aan de lamp gemaakt en alles doet het weer. oh ja ......... ken je de man in de reclame van de Coca Cola Light Break nog ??? nou zo eentje was het er en ik zit nu te bedenken wat ik nog meer kapot kan laten gaan ........
zo, genoeg voor vandaag, morgen ga ik Atlanta verkennen en hoop dan weer met mooie verhalen te komen.
adios !
Patries

  • 10 Oktober 2018 - 00:02

    Patricia:

    Heeft coca cola light break zichzelf niet even aan geboden voor een avondje uit om het goed te maken voor je nare ervaring? Beetje jammer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

on the road again USA 2018

hello again ............. lieve reisvrienden,
ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo dom ben geweest om me met een "verlopen" visum bij de incheckbalie op Schiphol te melden.
gelukkig heeft bijna iedereen die mijn verhaal heeft gevolgd troostende woorden gesproken en dat heeft me heel veel goed gedaan, dus allemaal heel hartelijk dank daarvoor, al zal er ook wel vreselijk om gelachen zijn met mezelf voorop, achteraf dan - en zo hoort het ook !
maar als er dan toch iets goeds uit heeft moeten voortkomen dan is het wel dat iedereen die dit heeft vernomen zich dit niet zal laten gebeuren, dus: YOU'RE WELCOME and this info is free of charge !
maar goed, een herkansing liet natuurlijk niet lang op zich wachten ( dat had ik binnen 24 uur al besloten ) en met een nieuw Visum ........ lees: GELDIG Visum in de pocket pak ik de draad gewoon weer op en lees vooral verder want er zijn een paar wijzigingen gemaakt op de originele plannen.
bij deze tweede poging is het gelukt om in plaats van een ticket naar Cleveland eentje naar Chicago te bemachtigen.
CHICAGO, the Windy City, de stad van Lake Michigan, art galleries en prachtige architectuur, maar ook die van Oprah Winfrey, baseball en gangsters ( hoewel ik die laatste natuurlijk niet in het echie hoop tegen te komen ! ) en nog veel en veel meer. teveel om op te noemen en dus zal ik me er zeker vermaken. een hotel voor de eerste 3 nachten ( in downtown Chicago ) is geboekt - misschien maak ik er nog 2 nachten van want de eerste nacht is bijna de moeite niet - ga ik nog over nadenken.
in grote lijnen is het dan de bedoeling om via Atlanta naar New Orléans af te reizen maar de afstanden zijn natuurlijk enorm dus ik weet niet of ik dat allemaal ga redden. het zal in ieder geval niet liggen aan de Greyhound bus want de chauffeurs zullen het deze keer zonder mij moeten doen. er zijn namelijk een aantal plekken die ik wil bezoeken die echt in the middle of nowhere liggen. daarom ben ik toch maar even naar www.PATmobiel.com gegaan. voor ik het wist had ik op "book a car" ( hello Jeep Cherokee ! ) gedrukt. soms ken ik mijn eigen kracht niet maar mijn creditkaart was blij met me ......... wat zeg je creditcard ???
voordeel is wel dat ik nu goedkope motels op het platteland kan nemen en dat is weer een flinke besparing op de dure hotelkosten in de grote stad ( als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, toch ? )
ook ga ik een bezoek brengen aan de Old State Reformatory in Mansfield Ohio en ik hoor iedereen al denken, wat moet je daar nou, maar als ik zeg: "get busy living, or get busy dying" waar moet je dan onmiddellijk aan denken ? natuurlijk is dat mijn all time favourite movie "the Shaw Shank Redemption".
deze voormalige gevangenis is ook de plek waar de film in 1994 is opgenomen en die plek kun je bezoeken.
ja, ja lezers onder jullie, het was eerst een boek - je weet wel ....... zoiets als een stapel faxen - maar het boek kan toch niet op tegen the real thing: de film ! ( lekker puh ....... )
het wordt in ieder geval een verrassende reis, that's for sure !!!
het wordt ook een langere reis dan de "mislukte" reis ( 17 dagen i.p.v. 13 dagen ) en uiteindelijk nog goedkoper ook ( laag-seizoen he ....... ) dus het heeft uiteindelijk allemaal zo moeten zijn, lees: KARMA
ik zal ook zeker genieten van het documenteren van mijn avonturen en hoop dat eenieder die meeleest dat ook zal doen
liefs, Patries

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2018

An other 1300 miles to go .........

07 Oktober 2018

May I see you licence, please ?

06 Oktober 2018

Little girl on the prairie

05 Oktober 2018

Moons over my hammy

04 Oktober 2018

It's now or never
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 32408

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: