Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Patricia Boer - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

24 November 2015 | Hong Kong, Hong Kong

een zeer goede morgen in het koude Nederland,
ben vanmorgen weer terug gekomen en ik moet eerlijk zeggen, ik was bijna vergeten hoe koud het kan zijn, een winterjas is niet voldoende, ik heb een elektrische deken nodig ........... ( of een koala ...... )
de reis van Brisbane naar Hong Kong verlies voorspoedig, toch weer 8 uur zitten en dat valt niet mee als je 4 weken zoveel in beweging bent geweest, maar het is niet anders, toch nog wat kunnen slapen, gelukkig maar want het was met vertraging erbij 02.00 uur 's nachts voordat we de lucht in gingen en om 09.00 uur plaatselijke tijd stond ik dan in Hong Kong, wat een enorme luchthaven, ook omdat je er niet bekend bent maar een vreselijke mensen massa en je verstaat niemand want die Hong Konginesen hebben een rare tongval als het Engels betreft, zelf s de mensen die op de luchthaven werken zijn moeilijk te volgen.
probeerde in eerste instantie een treinkaartje te kopen om de stad in te gaan en dat is met veel handen en voeten werk gelukkig toch gelukt, een supersnelle trein en een aansluitende transferbus die me in het centrum van Kong Kong bracht wat me op zich een beetje tegenviel, het is een grote bouwput en de dame op de luchthaven dat me verwezen naar Kowloon waar de grote winkels zijn te vinden, niet echt aan mij besteed en ik zag er toch niet echt uit als iemand die zijn dagelijkse boodschappen doet bij Chanel, Hermes en Valentino ......... maar wel leuk om even rond te kijken. het was overigens behoorlijk warm in Hong Kong, ik schat boven de 30 graden dus echt lekker lopen buiten de schaduw was het niet, dan maar gauw door naar de pier waar het weer zeer goed toeven was en na een drankje en een hapje weer een stuk gelopen, al met al een paar uur doorgebracht en toen had ik het wel gezien. in tegenstelling tot wat anderen mij hadden verteld vond ik het een beetje riskant om van de gebaande paden af te wijken want de mensen op straat, laat staan de bus chauffeurs spreken al helemaal geen Engels en ik was als de dood om de weg kwijt te raken, zal wel aan mij liggen maar ik was niet van plan mijn vlucht te missen dus rond de klok van 17.00 uur weer terug met de bus en de trein naar de luchthaven en daar begon het grote wachten weer.
inchecken hoefde niet meer want dat had ik in Brisbane al gedaan dus ik liep daar met met mijn handbagage een paar uur van de ene naar de andere kant en dan weer terug tot dat het om 23.00 uur tijd was om te boarden, wederom met meer dan een uur vertraging aan boord gegaan en de reis naar huis te maken, en daar ben ik na ruim 12 uur vliegen vanmorgen om 06.15 uur vanmorgen gearriveerd.
ik kon mijn collega pas om 08.30 uur bellen om me op te komen halen maar voordat je de bagage van de band hebt en je door de douane bent ( geen controle deze reis ..... ) ben je weer een uur verder dus al met al viel het allemaal reuze mee.
op zich goed geslapen maar mijn voeten waren opgezwollen naar formaat lymfoedeem vanwege het lange zitten en ik kreeg mijn schoenen dan ook niet meer aan, dan maar met slippers ( gelukkig wel met sokken ) naar buiten de kou en de regen in, ik was niet de enige tenminste ........ op dit moment hebben mijn poezelige voetjes weer een normaal formaat aangenomen, gelukkig maar want het is geen fijn gevoel kan ik je vertellen, denk dat de meesten onder jullie zich er wel iets bij kunnen voorstellen, maar eind goed, al goed.
ik heb geprobeerd het filmpje van mijn avontuur op de Sydney Harbour Bridge toe te voegen maar ik twijfel of het gelukt is, wie bied zich aan om mij te helpen met het verwerken van de 1554 !!!!! foto's ?
alle hulp is welkom want zoals jullie al gemerkt hebben, ik heb er ( tot nu toe dan ) weinig kaas van gegeten. over kaas gesproken, ik ga zo eens naar mijn oude vertrouwde kaasboer want die heb ik wel gemist, in Australie hebben ze geen idee wat lekkere kaas is.
tot zover mijn ( tog nog ) beknopte verhalen van mijn bijzondere reis naar dit prachtige continent en ik weet nu al, er komt een vervolg want ik heb de smaak te pakken en wil de volgende keer van Sydney naar Darwin, incl. de Whitsundays natuurlijk
liefs Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Aussi adventure 2015

een lang gekoesterde droom komt eindelijk ten uitvoer
na een grondige voorbereiding is het dan eindelijk zover
///// I'm going down under !!!!! /////
vertrek donderdag 29 oktober 2015 vanaf Schiphol en via Hong Kong hoop ik dan vrijdag 30 oktober aan te komen in Melbourne
na een verblijf van 2 dagen bij neef Theo en familie reis ik maandag 02 november met een binnenlandse vlucht door naar Adelaide om aldaar excursies te maken naar o.a. Kangeroo Island en Mccleods Country
donderdag 05 november reis ik weer terug naar Melbourne om de volgende dag de auto op te halen en mijn reis te vervolgen via o.a. Lakes Entrance, Sydney, Brisbane, Australia Zoo en Fraser Island and everything in between ................
op 23 november reis ik dan vanaf Brisbane weer terug via Hong Kong ( alwaar ik nog een hele dag heb om de boel te verkennen ) om dinsdag 24 november hopelijk weer veilig terug te keren op Schiphol
ik zal proberen mijn reisverslagen regelmatig te uploaden maar iedereen die mij een beetje kent zal begrijpen dat dit niet mijn eerste prioriteit is
ik ben en blijf een beetje analphasocialmedia ( is dat een woord ??? nu wel ! ) maar het is natuurlijk altijd leuk om een beetje feedback te krijgen want dat zal mij weer inspireren om mijn avonturen met de achterban te delen
ik wens mijzelf natuurlijk een hele fijne en vooral veilige reis en hoop dat het alles wordt wat ik me er van tevoren van heb voorgesteld
liefs
Patries

Recente Reisverslagen:

24 November 2015

Hong Kong

22 November 2015

Hervey Bay – Fraser Island

20 November 2015

Brisbane - Australia Zoo

18 November 2015

Byron Bay

16 November 2015

Port Stephens – Coffs Harbour
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 32116

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: