getting back to familiar places - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu getting back to familiar places - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

getting back to familiar places

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 Maart 2023 | Australië, Sydney

G'day you all, and welcome to Sydney ! ( again ......... ) na de drukke en enerverende dag gisteren in Gawler ( heb net de foto's gezien en sommigen zijn goed gelukt - zie vorig reisverslag ) was het vandaag tijd om de koffer weer te pakken en door te reizen naar Sydney, al vliegend deze keer, de auto was natuurlijk donderdag al ingeleverd en de laatste 3 dagen had ik per voet afgelegd in het mooie en warme Adelaide en dus gisteren up north in Gawler. de dag begon weer vroeg want mijn vlucht ging al om 11:30 en je moet natuurlijk bijtijds inchecken. taxi stond om 07:00hr voor de deur van hotel "Grosvenor", waar ik het trouwens ontzettend naar mijn zin heb gehad, prachtige kamer, zeg maar penthouse op de 5e verdieping met een geweldig uitzicht over de stad en lekker dicht bij het station. maar tijd om afscheid te nemen en de taxi zette me om 07:20hr af bij Adelaide Airport waar ik gelijk mocht inchecken op een vlucht van Virgin Australia. was weer een van de eersten en had een prima plek ook al was het maar voor 1,5 uur. prima vlucht zonder turbulentie en om 13:00hr stapte ik het vliegtuig weer uit maar toen was het uiteraard weer wachten op de koffer bij de bagageband. vroeg inchecken is dat de koffer als eerste het vliegtuig ingaat maar ook als laatste wordt gelost .......... klein nadeeltje maar het is niet anders. bij de infobalie even nagevraagd of er een bus ging naar de omgeving van mijn hotel maar dat was zo'n gedoe met kaartjes kopen dat ik toch maar weer besloot om een taxi te nemen. ik heb nog nooit van mijn leven zoveel in een taxi gezeten. het was een rit van een klein half uurtje, druk op de weg en eigenlijk weet je ook nooit of de chauffeur niet een kleine omweg maakt maar dat is toch niet te verifieren, verder niet over nadenken dus ! nadat ik bij het hotel had ingechecked en de bagage snel naar de kamer had gebracht ben ik als eerste naar het kantoor van Avis Car Rental gelopen wat gelukkig maar een paar straten was verwijderd van mijn hotel om na te vragen of ze me wel over 3 dagen een auto MET GPS zouden willen verschaffen. weer een beetje gedoe want in eerste instantie wilde de medewerker geen uitsluitsel geven, ik moest maar weer afwachten wat er donderdag in de schuur zou staan .......... maar nog met vers in het geheugen van wat er vorige week was gebeurd bij Europcar heb ik hem gedwongen om mijn contract even te checken en toen bleek dat ik weer een slagschip had gereserveerd kon hij mij bevestigen dat in auto's van dit formaat er zo goed als altijd een ingebouwde GPS aanwezig is. nog steeds geen 100% zekerheid ( voor mijn gevoel ) maar meer kon hij op dat moment niet doen en ik moest me er maar bij neerleggen. het zal wel goed komen, toch ??? ( wordt vervolgt over 3 dagen ) terug lopend naar mijn hotel kwamen er toch wel weer wat herinneringen boven: "jeetje, dat fontein komt me toch wel heel bekend voor" en "nou zeg, volgens mij heb ik dit museum de vorige keer nog bezocht" het was drukkend heet in de stad, volgens mij wel weer tegen de 30 graden maar lekker toch en het is per slot van rekening pas het einde van de herfst hier. kan me ook nog herinneren dat het hier de vorige keer in oktober 2015 ook nog verziekend heet was. heb uiteindelijk nog een uurtje of 2 rondgelopen voordat ik uiteindelijk weer bij mijn hotel uitkwam. hotel "the Ultimo" ligt in Chinatown ( net als mijn hotel in Melbourne ) en dat is een redelijk drukke wijk met, heel verrassend ............ veelal Chinese winkels en niet heel uitnodigende eetgelegenheden maar je moet altijd maar denken, als de locals er gaan eten dan moet het toch wel goed zijn. besloot de proef op de som te nemen en heb net voor ik bij het hotel aankwam iets besteld waarvan ik de naam niet eens kon uitspreken maar het was iets met kip en rijst. had al gezien dat er op de hotelkamer een magnetron stond dus naar "huis" rennen hoefde ook niet eens. onderweg nog een koffietje gescoord en op naar het hotel. kamer was prima maar veel kleiner dan de kamers die ik tot nu toe had gehad, het is behelpen ........... uitzicht was ook minder, beetje een straat waar je bij de buren zowat ( maar nog net niet ) naar binnen kon kijken maar ja, kamer is er alleen om te douchen en te slapen ( en om blogs te schrijven als je computer het doet ......... ) leuk als het een mooie versie is maar het gaat om het buitenleven. eten was echt heel lekker, was wel even bezorgt dat mijn maag er niet zo goed tegen zou kunnen maar geen centje pijn gehad, ook niet 's nachts. wederom dom televisie zitten kijken, is toch echt niet mijn ding hoor, soms zou ik willen dat ik een lezer was maar daar zullen we de beerput maar niet over open trekken ! vandaag was dus vooral een regel-dagje, verder geen exotische dingen beleeft en dus ook niet een heel lang verhaal maar daar komt morgen verandering in hoor, want dan beginnen we voor het echie .......... dus "Sydney Harbour Bridge, here I come !!!" liefs, Patries PS: en breaking news: in Sydney is een bibliotheek !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 32726

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: