river deep, mountain high - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu river deep, mountain high - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

river deep, mountain high

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

20 Maart 2023 | Australië, Warrnambool

goede morgen lezers, vandaag begon de dag in Apollo Bay een beetje fris, was gisterenavond best wel een beetje uitgeput en besloot daarom de wekker iets later te zetten dan normaal. ik dacht zelf, ach, dan ben ik toch wel om 06:00hr wakker, maar nee hoor, je lichaam verteld je altijd zelf wel wanneer het tijd is om op te staan en vanmorgen was dat pas om 08:30hr ............de halve dag was al voorbij !!! maar ja, soms heb je een beetje rust nodig om weer even op adem te komen dus ik vergeef het mezelf en belangrijker nog, ik was voor mijn gevoel weer helemaal de oude en klaar voor een nieuwe dag. geen ontbijt deze keer, Best Western is meer een motel dan iets anders dus alleen slapen en dan wegwezen, op naar de overkant waar een schattig cafeetje zat waar al meerdere mensen aan tafeltjes duidelijk zaten te genieten van de ochtendzon en een lekker ontbijtje, laten we dat dus ook maar eens doen. er wordt altijd vreemd opgekeken als iemand zwarte koffie besteld, gebruikelijk doen ze hier, en niet alleen in de thee maar ook in de koffie sloten met melk of nemen een cappuccino maar in de ochtend begin ik liever met iets sterkers wat nog net geen espresso mag zijn want dat gaat me te ver ( en dat is altijd zo verrekte weinig ) a Long Black it is, soort Americano maar dan iets sterker, heerlijk en dat maken ze tegenwoordig bijna alleen met van die mooie machines dus veel beter dan de oploskoffie die je meestal op de hotelkamers vindt. qua ontbijt was er niet veel keus, mensen eten hier vaak van die zoete broodjes en die zijn best lekker maar een lekkere bruine boterham met oude kaas daar hebben ze nog nooit van gehoord. het is wel te krijgen want gisteren bij Theo stond het ook op tafel, die kopen ze in the Dutch store, vreselijk duur natuurlijk net als de hagelslag en de pindakaas kan ik me zo indenken. dus een muffin maar weer, altijd goed maar het formaat deed me denken aan iets wat je een klein nijlpaard voorzet. gek genoeg ging hij wel helemaal op, ik begrijp daar gewoon helemaal niets van ............ na een half uurtje was het tijd om uit te checken, alles stond al gepakt op de kamer dus ik hoefde alleen nog maar het pasje in te leveren en op naar de auto waarvan ik gisteren helemaal ben vergeten te vertellen dat er over de gehele lengte van de auto een panoramadak zit, compleet met schuifdak. doet me denken aan mijn lieve rode Mokkie, zou hij al een nieuwe eigenaar hebben en belangrijker, zou hij het daar naar zijn zin hebben ? laat eens weten Daniel ( dat is "the carguy" ) er was in Apollo Bay verder niet veel te beleven het is een beetje een gehucht en de wandeling die ik mezelf beloofd had werd ingekort tot een half uurtje wat in feite neerkomt op de straat op en neerlopen tot je weer bij de auto bent en een stappen teller is niet nodig. met open dak en coole zonnebril op reed ik het dorp uit, op naar Warrnambool ( kan het nu eindelijk uitspreken ) en dat bleek een prachtige rit door de hoge bergen en langs diepe ravijnen met daaronder brede, en wat minder brede rivieren. ik bedacht me een aantal keren: je kunt deze trip op nog maar 1 andere manier leuker maken: met de motor en dan even je bochtenwerk up to date brengen. ik heb wel eens op het punt gestaan om zo'n soort vakantie op de motor te doen maar als je zitvlees je lief is begin je daar niet aan zonder vooraf in training te gaan dus nee, dan maar in een semi convertible die ik nu ter beschikking heb. een dingetje, de cruise controle zit wel op een erg onhandige plek maar in de bergen heb je er toch niet zoveel aan want geen 100mtr is rechttoe, rechtaan. de huizen die je onderweg langs de route tegenkomt zijn op 1 hand te tellen, wel heel veel schaapjes dus als een van de dames nog een beetje Merino wol nodig heeft dan kan ik er wel eentje lokken met knipoog en als ze dan ook nog een lammetje over hebben dan rijd ik voordat ik naar het hotel ga nog even langs de buurtsuper voor een paar gebakken aardappeltjes en een schaaltje appelmoes. het stadje Warrnambool is voor zover ik het nu heb kunnen zien een beetje zoals Byron Bay, lots of surfies en campers en nog mooier, ik heb ook nog zo'n VW 23 window busje gezien, ze bestaan echt nog en in top conditie zijn die wel tot EUR 200.000,-- waard, leuk voor erbij ............ maar mijn Crossy is ook heel lief hoor, ik hoop dat hij goed wordt verzorgt in zijn "hotel" op Schiphol. door naar het Deep Blue Hotel and Hotsprings ( Google het maar ) en dat is echt to good to be true: het ligt pal aan zee, is gebouwd in de vorm van een soort van sprookjeskasteel, compleet met uitkijktoren, een prachtige kamer, zeg maar suite met zeezicht ( dat had ik niet eens besteld maar besloot er na lang wikken en wegen toch maar geen punt van te maken ............ ) en een badkamer zo groot als mijn halve woonkamer met prachtig sanitair en van alle gemakken voorzien. Moosy heeft al beslag gelegd op het bed, en je kunt hem dat niet eens kwalijk nemen maar hij moet er ondertussen maar eens aan wennen dat hij moet delen en anders regelt hij zijn eigen kamer maar ! maar back to the hotel, zoals de naam al laat vermoeden is dit niet alleen een hotel maar ook een complete Spa waar je alles kunt laten doen wat je maar wilt, qua beauty behandelingen dan en niet dat ik het nodig heb maar het is wel heerlijk en ik ga straks de folder maar eens even goed doornemen, wellicht staat er voor morgenochtend een leuke aanbieding in want ik hoef niet al te vroeg weg, de volgende bestemming is hier namelijk maar 2 uurtjes vandaan. ok, even genoeg over mij dus om niet al te selfish over te komen: laten de genen die dit lezen eens weten wat er in Nederland allemaal aan de hand is op dit moment, zijn de festiviteiten voor Master Benjamin al in volle gang ? wat kun je deze pre-toddler in vredesnaam nou nog geven, hij heeft al een state of the art fietshelm, 15 verschillende dino's and other stuffed animals en een prachtige rollator, wat wil je nog meer ? how about a t-shirt met een crocoala erop ? of heeft hij liever een thorny devil, ik heb ze nog niet gezien maar ze zijn hier wel, net als slangen en spinnen trouwens, kan niet wachten tot die mijn pad kruisen. WHAT SIZE PLS ? ( denk zomer ) heb ook weer een aantal foto's van internet geplukt om dit verhaaltje een beetje kleur te geven. de vorige keer ging dat heel erg moeizaam, vandaag lijkt het erg mee te vallen maar het echte resultaat zien we pas als ik de blog daadwerkelijk post, spannend ! tot zover maandag 20 maart, fijne dag verder voor alle pensionades en als jullie moeten werken, tough luck, het is niet anders ! liefs, Patries


  • 20 Maart 2023 - 13:35

    Marian :

    Jij moet een carriere change maken en reisboeken gaan schrijven :-) geweldig :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 32209

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: