dead skincells be gone ! - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu dead skincells be gone ! - Reisverslag uit Mangapwani, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

dead skincells be gone !

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

27 Juni 2022 | Tanzania, Mangapwani

Djambo !

hoe vaak heb ik dat vandaag al niet gehoord ? het betekend gewoon: "hallo" en aangezien de mensen hier op het resort allemaal heel erg vriendelijk zijn heb ik me maar gewoon aangepast en gebruik het nu ook bij iedereen die ik tegenkom als openingszin.

de dag begon vandaag, wederom heel verrassend om 06:00 uur want als je wakker bent, waarom zou je dan nog in je bedje blijven liggen, zeker in een omgeving zoals deze. heb eerst maar eens een half uurtje op het terras gezeten met een prachtig uitzicht op de veranderende getijden en dat gaat heel snel. eerst was er een enorme zandbank die helemaal voer tot het eind van de pier welke zich recht voor het hotel uitstrekt in zee. na 30 minuten was het water alweer een meter of 30 opgeschoven naar het strand toe en nog 30 minuten later was er nog weinig over van de zandbank. ( 3x het getal 30 in 1 zin, je kunt wel zien dat ik geen nederlands heb gestudeerd ) ik was er op zo'n eerste dag ook niet helemaal op voorbereid maar ik zal morgen gelijk om 06:00 uur een foto maken en dan na een uurtje of 2 nog eentje, dan is het verschil goed te zien.

om 07:30 uur ben ik naar de ontbijtzaal gegaan en ik was zeker niet de eerste, er zijn blijkbaar nog veel meer vroege vogels zoals ik en geef ze eens ongelijk. er stond een heel uitgebreid ontbijtbuffet en het was weer moeilijk kiezen, eerst maar een beetje fruit en een kopje koffie en zoals ik vele buitenlanden weten ze ook hier niet hoe ze koffie moeten maken. nou ja, het was koffie hoor, maar een slap bakkie is een understatement. dan nog maar wat toast en een heerlijk croissantje, of waren het er nou 2 ? ik weet het niet meer ......... in my defense, ze waren heel klein hoor !!! cooked breakfast is niet echt aan mij besteed. er stonden gelukkig nog genoeg andere lekkere dingetjes op de tafel dus morgen kunnen we weer iets anders kiezen maar ik weet nu al dat dit croissantjes monster al met enige zekerheid kan zeggen dat ik toch weer niet van die kleine rakkers kan afblijven, heel vervelend ( gniffel, gniffel, gniffel )

na het ontbijt was het de hoogste tijd om even een beetje te sporten ( had eigenlijk voor het ontbijt moeten doen ) en ja mensen, het moet van mezelf en een nieuwe omgeving doet altijd wonderen. ik had mezelf voorgenomen 45 minuten wat cardio te doen en dat heb ik ook volgehouden. ik raakte aan de praat met een van de andere sporters, niet echt mijn type, formaat bodybuilder maar wel heel aardig en op deze manier lijkt het sporten ook voorbij te vliegen, best of both worlds, toch ? na het sporten weer even terug naar de kamer voor een snelle douche en ik was om 11:00 uur na nog een kopje koffie op de kamer ( instant, doet me denken aan het ouderlijk huis ) klaar om het terrein even te verkennen want tot nu toe had ik het alleen gisteren in het donker gezien.

het resort verkennen doe je hier niet even in 10 minuten. het is een vrij groot complex maar ook weer niet zo groot dat je er een kaartje bij nodig hebt want alles staat heel goed aangegeven met bordjes dus de weg kwijtraken dat zit er niet in. alvast wat eerste foto's gemaakt maar deze toevoegen aan de reisblog daar ben ik nog steeds niet uit. heb het weer geprobeerd maar helaas pindakaas dus de fans zullen nog even moeten wachten. ondertussen was er natuurlijk niets meer over het lage water en stond de pier volledig onder water. wat een prachtig gezicht, net als op de plaatjes in de folder en de eerste foto van Moosy op de pier is nu ook een feit ( ja hoor, die lieverd is ook weer mee en hij geniet ) vervolgens ben ik het lange wandelpad langs de kust afgelopen en kwam ik terecht bij de golf course ( niet aan mij besteed ) en de horse stables. er stonden 2 chestnut knollen in de wei die lekker gras aan het eten waren en dat konden ze volgens mij wel gebruiken want ze zagen er een beetje mager uit, je kon de ribben tellen. maar ja, wat heb ik voor verstand van paarden, behalve dan dat ze met gebakken aardappeltjes goed te doen zijn ( sorry Michiel .......... ) toch kan ik me niet voorstellen dat dit geen gezonde dieren zijn want dat zou niet heel erg passen bij dit resort dus ik ga er maar vanuit dat ze goed getraind zijn, ok ?

even doorlopen en dan kom je uit bij de spa en daar moest ik nou net zijn. ik had me voor ik hier aankwam al voorgenomen om op de eerste dag een full body cleansing ritueel uit te laten voeren en ik zal niet in detail treden maar "dead skincells be gone" noem ik dit project. ga er dus maar vanuit dat ik nu een baby huidje heb waar Benjamin jaloers op zou zijn en jullie zullen het niet geloven maar Brad Pitt was in de buurt en niet alleen omdat ik de hele tijd mijn ogen dicht had ( een onsje fantasie doet meer dan een kilo realiteit ) ik liep er om 13:30 uur naar binnen en kwam om 16:00 uur pas weer naar buiten, zo komt splinter wel door de winter en dat is geen geintje want het is hier nu - met 28 graden - winter aangezien Zanzibar onder de evenaar ligt ( basis kennis )

tegen de tijd dat ik weer op de kamer was en een lekker kopje thee voor mezelf had gezet ben ik even een uurtje op het terras gaan zitten om te genieten van het uitzicht en het begon zelfs al een beetje te schemeren, dat gaat ook heel snel hier want om 17:30 uur was het al helemaal donker.

het diner is vanaf 19:30, rijkelijk aan de late kant vind ik zelf maar dat geeft ook weer de mogelijkheid om een beetje bijtijds aan mijn blog te beginnen en daar ben ik nu dus mee bezig zodat ik morgen weer vroeg aan de dag kan beginnen. slapen zal, zeker na zo'n dag als deze geen enkel probleem worden dus ik verwacht weer heel vroeg wakker te zijn, heerlijk !

morgenochtend om 10:00 uur komt de reisleidster langs en dan zal ik meer horen over wat ik de rest van de week nog meer kan gaan doen. ik wil in ieder geval naar Stone Town waar o.a. het geboortehuis van Freddy Mercury staat maar ook naar het huis waar Doctor Livingstone ( I presume ? ) heeft gewoond. ook wil ik naar Prison Island waar je blijkbaar met reuzenschildpadden kunt knuffelen ( laat Kramer in Australia Zoo het maar niet horen ............ ) maar ik laat me verrassen en wellicht zijn er nog meer leuke opties.

voor nu genoeg voor vandaag en morgen volgt er weer een nieuw verslag.

fijne avond en graag tot morgen.

liefs,

Patries


  • 27 Juni 2022 - 20:03

    Lia:

    Eerste dag je dus lekker laten verwennen. Doe je goed. Ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Veel plezier.
    Xxx

  • 28 Juni 2022 - 11:52

    Michiel :

    Hoi Patricia,

    Wat een mooie bestemming heb je weer uitgekozen ! Hoop dat je het weer net zo naar je zin hebt ( maakt ) als altijd, het is je van harte gegund ! Ik zal zo nu en dan weer even de tijd nemen om je verslagen te lezen !
    Ben benieuwd of je nog wat Nedrlandse geschiedenis tegenkomt !
    jifurahishe ! ( Swahili voor Geniet ! )

    tot later, en vooral wel met vreemde mannen praten !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mangapwani

Za-Za-Zanzibar 2022

hallo allemaal,
dat is een tijd geleden, en voor iedereen wel te verstaan want wat een narigheid heeft de afgelopen 2 jaar met zich mee gebracht.
mijn lieve zwager Bert heeft toch wel het allermeeste moeten doorstaan maar wat een positieve kracht heeft die man, daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen.
en dan even over alle Corona festiviteiten .......
stel je voor: je verliest er je baan door, bent tijdens de zomer 11 weken met betaald verlof, krijgt er nog een flinke bonus voor op je rekening bijgeschreven en vind dan eigenlijk heel eenvoudig alsnog op je 59e, zonder ook maar 1 dag werkloos te zijn geweest een nieuwe baan, how awesome is dat ?
en vanwege de langdurige Corona maatregelen uiteraard de afgelopen 2 jaar ook niet met vakantie geweest, zelfs niet naar mijn geliefde Australie.
plan lag er eigenlijk al voor november 2020, maar niet getreurd, dat staat nu op de planning voor einde 2022 ( details volgen )
maar ja, dan moet er toch iets anders worden verzonnen en bij voorkeur iets waar we nog niet eerder zijn geweest ( uitzonderingen daar gelaten ) deze keer kwam ik terecht op het prachtige Zanzibar voor de kust van Tanzania en als ik de plaatjes zie word ik al helemaal blij ( check de website https://www.tui.nl/seacliff-resort-en-spa-509331700/ ) ziet dat er niet fantastisch uit ?
behalve relaxen op het prachtige witte zandstrand wordt er uiteraard ook een bezoek gepland aan Stone Town alsmede de woonhuizen van zowel Dr. Livingstone ( I presume ? ) als dat van Freddie Mercury ( R.I.P. ) how cool is dat baby ?
daarnaast kun je nog allerlei (watersport) activiteiten ondernemen dus dat zal kiezen worden vrees ik.
een ding hoeft in ieder geval niet te worden gereserveerd en dat is het mooie weer want in juni is het gemiddeld 23-28 graden en dat is precies goed, niet te koud en niet te warm.
dat in combinatie met een lekker zeebriesje, heerlijk !
het lijkt me fantastisch als mensen mijn reisblog weer gaan volgen maar nogmaals, dat doe ik vooral om alles voor mezelf op een rijtje te zetten en niets te hoeven vergeten want als je een dagje ouder wordt .......... need I say more ?
ik verheug me in ieder geval nu al op een heerlijke week met leuke, spannende en vooral interessante ervaringen. HAKUNA MATATA !
liefs, Patries

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2022

why not hug the pastry chef ?

02 Juli 2022

ready for some lobster ?

01 Juli 2022

life is like a plate of schrimp

30 Juni 2022

all we hear is radio ga ga

29 Juni 2022

show me the money !
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 32170

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: