a room with a view - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu a room with a view - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

a room with a view

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

26 Juni 2022 | Tanzania, Zanzibar

goede avond en welkom op Zanzibar !

het is allemaal gelukt hoor, nadat ik in de hele vroege ochtend van huis ben gegaan richting Hoofddorp is het grote avontuur begonnen. ik hield mijn hart vast maar achteraf gezien viel het allemaal reuze mee want om 06:00 uur stapte ik de vertrekhal op /schiphol in en om 07:30 uur was ik door alle poortjes van de KLM check-in, security en douane heen. ik had het veel erger verwacht maar het is maar goed dat ik zo vroeg ben vertrokken want toen ik in de rij stond bij de security stonden er al weer hele lange rijen buiten. het was voor mij gelukkig dus de stilte voor de storm en was het wachten tot de vlucht om 10:30 zou vertrekken. tot die tijd heb ik een beetje rond gewandeld en winkels gekeken, boekje gekocht en een koffietje bij de Starbuck genomen, lekker hoor maar dat mag ook wel voor EUR 5,00 !!!

op naar Gate G03 en daar was ik als een van de eersten aanwezig maar het was dan ook nog veel te vroeg. langzaam stroomden in de loop van de tijd de mensen binnen en voor ik het wist was de ruimte helemaal vol met mensen die alleen maar naar hun telefoon staarden, gezellig hoor !

boarden was op tijd en ik had een hele goede stoel met extra beenruimte, vlak achter de business class, dat is nog eens wat, daar kunnen ze gewoon een bedje van de stoel maken. tot vlak voor vertrek had ik zelfs 3 stoelen voor mezelf maar op het laatste moment kwamen er toch nog 2 mensen aanrennen ( die waren vast niet zo vroeg vertrokken als ik ........ ) de vlucht was prima, een heel klein beetje turbulentie maar het stelde eigenijk niet veel voor. route ging via de Adriatische zee over Egypte, Soedan, Ethiopie, Kenya en Tanzania en om 20:30 stond we op Zanzibar voor de Gate, helemaal op schema dus. met alleen handbagage was ik ook als eerste door de security en douane heen en eenmaal buiten liep ik recht in de armen van de TUI reisleidster die me naar het mini busje stuurde alwaar ik wel weer moest wachten op 2 andere reizigers die wel via de bagage claim moesten voor hun koffers.

de rit van de airport naar het hotel was nog wel een dingetje want de wegen hier zijn nu eenmaal niet van hele goede kwaliteit maar de chauffeur was heel aardig reed heel verantwoord.

bij aankomst in het hotel was het al helemaal donker ( dat gebeurde binnen een half uur ) maar ik weet nu al dat ik morgenochtend vol bewondering van mijn uitzicht kan genieten. het is een kamer met zeezicht, helaas niet de kamer van het plaatje op de website maar wel die ernaast ( echt waar ! ) en dat kan ik toch ook niet echt verkeerd noemen. ik zal het morgen beter kunnen bekijken maar voor nu ben ik heel tevreden.

ik zag dat er nu al verschillende mensen hebben gereageerd, heel hartelijk dank daarvoor, dat stel ik erg op prijs

voor nu even acclimatiseren en mijn koffertje uitpakken en dan lekker slapen wat ik heb wel wat uurtjes gemist vandaag en reizen is altijd vermoeiend ook al heb ik aan boord een paar keer een mini uiltje kunnen knappen. morgen eerst maar eens even de boel verkennen bij daglicht en een dagje spa boeken. dinsdag komt de reisleidster langs en gaan we maar eens een paar excursies boeken, heb er nu al zin in.

tot zover de eerste update en morgen gaan we echt beginnen.

liefs,

Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Za-Za-Zanzibar 2022

hallo allemaal,
dat is een tijd geleden, en voor iedereen wel te verstaan want wat een narigheid heeft de afgelopen 2 jaar met zich mee gebracht.
mijn lieve zwager Bert heeft toch wel het allermeeste moeten doorstaan maar wat een positieve kracht heeft die man, daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen.
en dan even over alle Corona festiviteiten .......
stel je voor: je verliest er je baan door, bent tijdens de zomer 11 weken met betaald verlof, krijgt er nog een flinke bonus voor op je rekening bijgeschreven en vind dan eigenlijk heel eenvoudig alsnog op je 59e, zonder ook maar 1 dag werkloos te zijn geweest een nieuwe baan, how awesome is dat ?
en vanwege de langdurige Corona maatregelen uiteraard de afgelopen 2 jaar ook niet met vakantie geweest, zelfs niet naar mijn geliefde Australie.
plan lag er eigenlijk al voor november 2020, maar niet getreurd, dat staat nu op de planning voor einde 2022 ( details volgen )
maar ja, dan moet er toch iets anders worden verzonnen en bij voorkeur iets waar we nog niet eerder zijn geweest ( uitzonderingen daar gelaten ) deze keer kwam ik terecht op het prachtige Zanzibar voor de kust van Tanzania en als ik de plaatjes zie word ik al helemaal blij ( check de website https://www.tui.nl/seacliff-resort-en-spa-509331700/ ) ziet dat er niet fantastisch uit ?
behalve relaxen op het prachtige witte zandstrand wordt er uiteraard ook een bezoek gepland aan Stone Town alsmede de woonhuizen van zowel Dr. Livingstone ( I presume ? ) als dat van Freddie Mercury ( R.I.P. ) how cool is dat baby ?
daarnaast kun je nog allerlei (watersport) activiteiten ondernemen dus dat zal kiezen worden vrees ik.
een ding hoeft in ieder geval niet te worden gereserveerd en dat is het mooie weer want in juni is het gemiddeld 23-28 graden en dat is precies goed, niet te koud en niet te warm.
dat in combinatie met een lekker zeebriesje, heerlijk !
het lijkt me fantastisch als mensen mijn reisblog weer gaan volgen maar nogmaals, dat doe ik vooral om alles voor mezelf op een rijtje te zetten en niets te hoeven vergeten want als je een dagje ouder wordt .......... need I say more ?
ik verheug me in ieder geval nu al op een heerlijke week met leuke, spannende en vooral interessante ervaringen. HAKUNA MATATA !
liefs, Patries

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2022

why not hug the pastry chef ?

02 Juli 2022

ready for some lobster ?

01 Juli 2022

life is like a plate of schrimp

30 Juni 2022

all we hear is radio ga ga

29 Juni 2022

show me the money !
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 32306

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: