raindrops on roses - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Patricia Boer - WaarBenJij.nu raindrops on roses - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

raindrops on roses

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

09 Mei 2019 | Portugal, Ponta Delgada

Aloha Amigos !
het was vandaag een regenachtige dag, helaas ...........
niet dat het met bakken uit de hemel kwam maar net genoeg om behoorlijk nat en koud te worden als je maar lang genoeg blijft doorlopen. maar ja, wat is het alternatief ? in de hotelkamer blijven ? ik dacht het niet, dan maar een beetje regen.
ben vandaag weer vroeg begonnen, om 06.30 uur opgestaan om 07.30 uur ontbijten, en wat voor een ontbijt, het was teveel om op te noemen maar ik ben rustig begonnen, in ieder geval plenty of coffee al hoewel het hier wel een beetje slootwater is ( maar heb ook nog wel erger gehad ..... ) Starbucks kennen ze hier in ieder geval niet.
na het ontbijt heb ik het hotel eens even bij daglicht bekeken en ik kan niet anders zeggen, het is echt prachtig, luxueus en heel erg ruim opgezet. er zit een prachtige Japanse tuin bij met waterpartijen en rotsformaties en de bijbehorende bruggetjes, heel smaakvol allemaal.
er is ook nog een wat meer moderne tuin met een heel groot zwembad, een Gym met best veel apparatuur inclusief een binnen zwembad met jacuzzi. verder nog een groot restaurant en een bar slash coffeeshop ( zonder de wiet ! mag ik hopen ........ ) en oh ja ...... ook nog een kapper en een wellness center met een spa waar je allerlei behandelingen kunt laten verrichten. niet dat ik het nodig heb, maar je gunt de mensen die daar werken ook een verzetje, toch ?
om 09.30 uur was er een meeting in het Villa Nova Hotel, vijf minuten lopen vanaf mijn hotel. dit hotel had ik bijna geboekt, maar gelukkig niet, het zag er in het echt een beetje aftands uit - in tegenstelling tot wat de foto's laten zien op internet )
de hostess is een Belgische jonge dame met de bijzondere naam Ilish ( ik had er nog nooit van gehoord - ze zei zelf: "denk maar aan Irish Coffee, maar dan met een L" ) en ze heeft het een en ander verteld over het eiland zoals over de geschiedenis en wat je allemaal wel en niet kunt/mag doen, het gebruikelijke hostess praatje.
de groep mensen die de meeting bijwoonden verblijven bijna allemaal in het Villa Nova hotel ( vandaar dat de meeting daar ook was denk ik ) en het waren voor 90% toch wel mensen van boven de 65, veel gepensioneerden leek mij maar ze zagen er fit genoeg uit voor de lange wandelingen ( hoop ik voor ze )
ik heb 2x excursies geboekt, eentje van een halve dag naar het noord oosten van het eiland en eentje van een hele dag over het midden en westen van het eiland, ik laat me verrassen.
het eiland Sao Miguel is trouwens slechts 62 km breed en 15 km lang dus de kans zit erin dat ik alles makkelijk kan behappen maar vandaag ben ik begonnen met Ponta Delgada, te voet wel te verstaan en met een beetje regen tussen de buien door heb ik me toch zeker tot een uur of vier vanmiddag weten te vermaken. het is een aaneenschakeling van nostalgische witte huisjes in smalle straatjes ( waar de auto's gewoon allemaal doorheen rijden ) afgewisseld met oude gebouwen, winkeltjes restaurantjes en barretjes. hier geen grote supermarkt te vinden, die zullen wel buiten de stad liggen denk ik en daarom heb ik op de terugweg maar even bij een lokale kruidenier een hapje en een drankje gehaald voor de avond. de kassajuffrouw was denk ik een jaar of 80 en ik verstond haar voor geen meter maar ze was zeer vriendelijk en mijn "obrigada" leek ze zeer op prijs te stellen want haar tandeloze lach sprak boekdelen.
ik moet ook even zeggen dat de WIFI van het hotel echt de beste is die ik onderweg ooit heb meegemaakt, zelf mijn oude laptop hapert geen enkele keer en lijkt zelfs sneller wat eigenlijk niets met de WIFI te maken kan hebben maar het is wel fijn.
zo, nu zit ik met een heerlijk glaasje Jus de L'eau op mijn balcon met uitzicht op de Japanse tuin, het had niet beter gekunt en niet onbelangrijk, heerlijk rustig, geen schreeuwende mensen of luide muziek, zelfs niet vanuit het restaurant dat ik vanuit hier kan zien en het zit goed vol.
morgen de eerste excursie, mag me om 09.00 uur melden bij de plaatselijke VVV alwaar de reis naar Lagoa do Fogo en nog veel meer mooie plekken kan beginnen, ik ben heel benieuw en morgen zal ik er in geuren en kleuren over vertellen maar voor nu, even relaxen en dan weer lekker slapen.
saludos, Patries

• 10 Mei 2019 - 14:15

Lia:

Hoi Patries,

Jammer van de regen, maar jij vermaakt je toch altijd wel.
    Ben benieuwd hoe je het vandaag hebt gehad.

groetjes,

Lia

• 10 Mei 2019 - 19:14

Gerda:

Hoi Patricia, Fijn dat het hotel zo mooi is en ondanks de regen heb je je de 1e dag goed vermaakt door het plaatsje te verkennen en voor morgen veel plezier op de excursie hoop dat het zonnetje dan schijnt.

groetjes Gerda

Verslag uit: Portugal, Ponta Delgada

una casa Portuguesa 2019

hallo allemaal en welkom op mijn reis blog
wat een heerlijk gevoel om weer met vakantie te gaan en wederom naar een plek die tot de verbeelding spreekt: de Azoren, of wel een stukje Portugal 1400 km uit de kust van het Iberisch schiereiland
de in totaal 9 bewoonde en 8 onbewoonde eilanden vormen een archipel in het midden van de Atlantische oceaan en is een autonome regio van de republiek Portugal
de zeer groene eilanden zijn allemaal van vulkanische oorsprong wat, als ik de website mag geloven hele mooie plaatjes zal gaan opleveren
een naderende uitbarsting ben ik niet bang voor want ik heb me daar op Bali ook kranig tegen kunnen verweren en de laatste echte grote erupsie is van kort voor mijn geboorte ergens in de 18e eeuw
ik heb een hotel geboekt op het grootste eiland Sao Miguel en van daaruit kun je verschillende leuke en actieve uitstapjes maken
van prachtige wandeltochten door de schitterende natuur en klimpartijen door de wildernis tot zwemmen in de warmwaterbronnen en het ontdekken van de lokale keuken ( zal wel veel lekkerbekjes worden )
ik heb zelfs begrepen dat we op walvisjacht kunnen ......... iemand een glaasje levertraan ?
het weer wordt een beetje een verrassing maar de temperaturen zijn, als ik de verhalen op internet mag geloven en het zo positief mogelijk bekijk op dit moment tussen de 17 en 22 graden alleen zo midden op de oceaan is dat toch altijd een beetje de vraag hoe dat gaat uitpakken
mijn ieniemienie koffertje wordt op 7 mei gepakt en de volgende dag vertrek ik dan voor 8 dagen naar deze toch wel unieke bestemming
volg me vooral op mijn blog en elke reactie is van harte welkom