do the bump - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Patricia Boer - WaarBenJij.nu do the bump - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

do the bump

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

08 Mei 2019 | Portugal, Ponta Delgada

Bon dia ! ( dat is mijn beste Portugees ....... )
het grote avontuur is weer begonnen en ik heb er zin in.
het is slechts een weekje maar het worden 8 zeer actieve dagen.
geen luie strandvakantie of zwembad dagen maar lange wandeltochten, berregie op, berregie af, met prachtige uitzichten en schitterende watervallen op dit wel zeer groene eiland.
ben vanmorgen om 11.00 uur de deur uit gegaan en het begon al goed ( lees: slecht ) wilde op de tram stappen maar mijn OV Chipkaart was leeg ........ hoe kan dat nou ? ik moet de laatste keer vergeten zijn uit te checken, dom dom dom dom dom ! gelukkig staat er nooit veel op, en voor nu maar even een los kaartje kopen, het is niet anders.
verbinding bus/trein is echt heel goed want binnen 30 minuten sta ik op Schiphol Plaza en dan aansluitend inchecken bij een TUI zuil, echt een makkie, boardingpass binnen 30 seconden ( het gaat steeds sneller )
aangezien de Azoren onder Portugal vallen hoef je niet langs de douane, alleen door de security check, moest mijn hele toilettas leeggooien en dat terwijl ik alles toch keurig in kleine reisflacons had gedaan.
maar goed, safety first, toch ? ik heb er geen problemen mee, laat ze alles maar driedubbel checken, het is triest maar het moet nu eenmaal.
boarding was rond 13.30 en het vliegtuig was niet vol waardoor ik 3 stoelen voor mezelf had, dus dat betekend met de beentjes omhoog, heerlijk en ontspannend maar dat duurde niet lang want binnen een half uur volgde er een enorme turbulentie en daar ben ik nu eenmaal niet zo'n fan van ........ wie wel ? maar het is verder allemaal goed gegaan.
er was wel een tussenstop op Terceira ( ruige landing ) waar ongeveer de helft van de passagiers van boord ging en er ook weer nieuwe mensen aan boord kwamen ( die vliegen weer terug naar Amsterdam ) daar hebben we anderhalf uur moeten wachten tot we konden doorvliegen naar Sao Miguel en dat is een vlucht van ongeveer 40 minuten maar het zicht was heel erg slecht en bij het landen heb ik de grond niet eens zien aankomen ( volgens de piloot minder dan 300 meter zicht en dat is niet veel .......... )
na ook weer een ruige landing, zeg maar gerust een bumpy ride ! ben ik dan nu aangekomen op mijn vakantie bestemming. het is hier 2 uur vroeger dan in Nederland maar dat is zo weinig, daar merk je helemaal niets van.
het hotel ligt in het centrum van Ponta Delgada en is, voor zover ik het nu kan zien echt prachtig ( mocht je nieuwsgierig zijn kijk dan even op www.tui.nl/azoris-royal-garden daar staan heel veel foto's op )
morgen ga ik bij daglicht alles eens even goed bekijken.
voor nu, even bijkomen van de reis en een nachtje goed slapen
morgen weer een dag
liefs, Patries

  • 09 Mei 2019 - 08:54

    Michiel:

    Fijne vakantie Patries !

    Geniet lekker, en we zien je volgende week wel weer.. !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Ponta Delgada

una casa Portuguesa 2019

hallo allemaal en welkom op mijn reis blog
wat een heerlijk gevoel om weer met vakantie te gaan en wederom naar een plek die tot de verbeelding spreekt: de Azoren, of wel een stukje Portugal 1400 km uit de kust van het Iberisch schiereiland
de in totaal 9 bewoonde en 8 onbewoonde eilanden vormen een archipel in het midden van de Atlantische oceaan en is een autonome regio van de republiek Portugal
de zeer groene eilanden zijn allemaal van vulkanische oorsprong wat, als ik de website mag geloven hele mooie plaatjes zal gaan opleveren
een naderende uitbarsting ben ik niet bang voor want ik heb me daar op Bali ook kranig tegen kunnen verweren en de laatste echte grote erupsie is van kort voor mijn geboorte ergens in de 18e eeuw
ik heb een hotel geboekt op het grootste eiland Sao Miguel en van daaruit kun je verschillende leuke en actieve uitstapjes maken
van prachtige wandeltochten door de schitterende natuur en klimpartijen door de wildernis tot zwemmen in de warmwaterbronnen en het ontdekken van de lokale keuken ( zal wel veel lekkerbekjes worden )
ik heb zelfs begrepen dat we op walvisjacht kunnen ......... iemand een glaasje levertraan ?
het weer wordt een beetje een verrassing maar de temperaturen zijn, als ik de verhalen op internet mag geloven en het zo positief mogelijk bekijk op dit moment tussen de 17 en 22 graden alleen zo midden op de oceaan is dat toch altijd een beetje de vraag hoe dat gaat uitpakken
mijn ieniemienie koffertje wordt op 7 mei gepakt en de volgende dag vertrek ik dan voor 8 dagen naar deze toch wel unieke bestemming
volg me vooral op mijn blog en elke reactie is van harte welkom
Saludos amigos !
liefs Patries

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2019

treintje komt zo, treintje komt zo

15 Mei 2019

no broken souvenirs

14 Mei 2019

just smile and wave boys

13 Mei 2019

you gotta wok to walk

12 Mei 2019

dansen op een vulkaan
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 32174

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: