I'm leaving, on a jet plane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu I'm leaving, on a jet plane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

I'm leaving, on a jet plane

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

11 April 2023 | Australië, Brisbane

en toen was er de laatste dag, dinsdag 11apr ................. van mijn vakantie dan. ik kan nog steeds niet geloven dat de 4 weken al voorbij zijn, het is allemaal zo snel gegaan, maar dat betekend wel dat het allemaal heel erg leuk is geweest, toch ? dinsdagochtend 11apr begon weer vroeg aangezien ik de auto voor 09:00 uur bij Avis moest afleveren op het vliegveld. maar eerst nog even een ronde door de hotelkamer: tickets en paspoort bij de hand, koffer gepakt, kluis leeg, het lijkt allemaal dik in orde, hoog tijd dus voor een laatste bezoekje aan mijn favoriete coffeeshop "for you know what" en ik had weer mazzel want zelf op dit vroege tijdstip van de dag had ik de laatste te pakken ( en hij was niet van gisteren ........... ) terug naar receptie, uitchecken en wederom "niets" bijbetalen, gelukkig maar. auto opgehaald in de parkeergarage ( niet eens hoeven zoeken ........... ) en weer een rondje gereden zodat ik voor de deur van het hotel alle bagage kon inladen. "ready for take off" en richting vliegveld dan maar, alles staat super makkelijk aangegeven richting airport, maar dat was me al die andere keren dat ik door de tunnel was gereden ook al opgevallen, no surpises there ........... moest nog wel even aftanken maar dat was uiteraard ook zo gebeurd en om 08:00hr stond ik al op de carrental return terminal. sleutel ingeleverd en naar de vertrekhal waar ik uiteraard nog niet kon inchecken omdat ik veel te vroeg was. de vlucht gaat pas om 14:45hr en de incheckbalie opent pas om 12:30hr dus maar weer winkeltjes kijken en koffie drinken. ik besloot rond 11:00hr toch maar even langs de SQ balie te lopen en er liepen wel al medewerkers dus ik vragen of ik niet toch al mocht inchecken en dat mocht dus ik was snel van de koffer af: dag rood monster, tot ziens in Amsterdam ! boarding passes voor beide vluchten in the pocket en de douane controle was ook een eitje dus om 11:45hr stond ik al bij de taxfree maar in plaats dat alles daar heel goedkoop is kom ik bedrogen uit want een 100ml fles Chanel no 5 is AUD 240,00 !!! gaan we dus niet doen, het is bij Douglas in de Kalverstraat nog goedkoper ........... ( had ik het op de heenreis op Schiphol maar gekocht ) en over sigaretten maar niet te spreken ( maar dat zal iedereen alleen maar goed vinden ) en nu maar wachten, lopen, wachten, lopen, wat drinken, lopen, weer wachten en nog een uur vertraging ook maar je doet er niets aan. tegen 16:00hr konden we eindelijk boarden en ik had een prima plek aan het gangpad. geen noemenswaardige ellende aan boord en de vlucht van een kleine 8 uur eindigde met een veilige landing in Singapore. vanwege het tijdsverschil van 2 uur was het daar 21:30hr. daar was het weer met de shuttle van terminal 1 naar terminal 3 waar vandaan de vlucht naar Amsterdam even na middernacht zou vertrekken. weer wachten, lopen, wachten, lopen koffie drinken ( en betalen met een creditcard want ik had geen SGD ........ ) en maar weer even winkeltjes kijken. toen ik om 23:00 besloot naar de gate te gaan wachtte mij een vervelende verrassing want er was een "last minute gate change" wat betekende dat we helemaal van terminal 3 weer terug moesten naar terminal 1. nog net op tijd door de security heen ( die is hier bij de gate ) waar ik weer een ( bijna ) strip search mocht ondergaan .......... wat is dat toch met mij, heb ik zo'n crimineel uiterlijk ? ( don't answer that ! ) maar uiteraard niets te vinden. uiteindelijk daar ook nog een kleine 2 uur moeten wachten maar dan ........... om 02:15hr vertrokken we eindelijk voor een vlucht van 13 uur naar Amsterdam. deze vlucht was iets minder prettig want er was een aantal keren behoorlijke turbulentie, nooit fijn ! ook weinig geslapen aan boord dus toen we woensdag 12apr om 07:00hr aankwamen op Schiphol was ik voor mijn gevoel gebroken. weer lang wachten op de koffer maar toen ik die uiteindelijk had ging het allemaal razendsnel want buiten stond de shuttlebus al klaar en binnen 15 minuten leverde de chauffeur mij af bij P3. wist ik nog waar mijn auto stond ? ja hoor, dat had ik gelukkig voor vertrek op mijn uitrijkaartje geschreven ( dat ik dat in Brisbane niet had kunnen bedenken .................. ) het was wel weer even wennen want ik heb echt een flinke auto maar vergeleken met de auto's waar ik de afgelopen 4 weken in heb gereden leek het wel een koekblik ( sorry Crossy ......... ) thuis aangekomen bleek mijn woning weer in de steigers te staan, waarom nu weer ? boven plofte ik op de bank neer en bedacht me dat het niet zo'n goed idee zou zijn om nu naar bed te gaan, al had ik wel gelijk weg geweest, dat weet ik zeker. een sterke pot koffie zetten dan maar en zo snel mogelijk in het normale ritme komen dat is eigenlijk het beste en dan vanavond maar vroeg naar bed. rest van de dag koffer uitgepakt en een aantal wassen gedraaid, souvenirs uitgestald en de post doorgenomen maar ook daar geen verrassingen. de rekening van de creditcard laat ik nog even voor wat het is, kan nog even geen mini stroke aan ................ weekend is vroeg genoeg. deze laatste blog is misschien niet zo spannend als de bijna 30 !!! voorgaande verhalen maar de reis is ten einde en ( bijna ) alles is goed verlopen, geen ongelukken, niet ziek geworden, niet bestolen of opgepakt, wat wil je nog meer ( en dat allemaal zonder telefoon en internet, het kan gewoon ! ) het was een reis die ik niet snel zal vergeten maar kan ook niet wachten tot ik weer op Schiphol sta voor een volgende reis en dat is eerder dan je denkt. ik heb nog geen definitieve plannen maar er zit wel iets in de pijplijn dus voor een ieder die geniet van mijn avonturen, we zijn nog lang niet uitgereisd hoor en zodra het zover is ben ik weer online. ik kan gelukkig nog lekker even een paar dagen bijkomen van de lange reis want ik hoef maandag pas weer aan het werk maar morgen heb ik mijn eerste afspraak alweer bij de pedicure ( lieve Anja, mijn voeten kunnen niet wachten om je weer te zien ! ) allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties, ik stel dat heel erg op prijs ! ik wens jullie een hele fijne dag en graag tot een volgende reis ( maar ga vooral ook zelf op reis !!! het verrijkt je leven. toedels, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 32403

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: