woohoo, crocs rule ! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu woohoo, crocs rule ! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

woohoo, crocs rule !

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

09 April 2023 | Australië, Beerwah

G'day maties, vandaag is de dag waar ik naar heb uitgekeken want ik ga weer een bezoek brengen aan Australia Zoo, the home of the crocodile hunter Steve Irwin ( RIP ) nou ben ik op zich geen dierentuin liefhebber maar dit is toch wel "a different cookie" ( net als dat ik geen circus liefhebber ben maar wel ontzettend kan genieten van "Cirque du Soleil" ) het complex ligt ongeveer 1,5 uur van Brisbane ( ik ben er gisteren nog praktisch langs gereden ) dus opstaan, douchen, tanden poetsen en dan de auto ophalen ............. STOP DE PERSEN ! eerst even het kleine drama wat zich de eerste ochtend bij mijn hotel in Brisbane afspeelde. ik loop vanaf de receptie naar de parkeergarage en wat blijkt, ik ben "vergeten" in welk parkeervak ik mijn auto heb geparkeerd. ik weet zeker dat het het op level 4 onder de grond is en als ik daar aankom zie ik heel veel auto's maar niet mijn Skoda Kodiaq ............. waar ben je nou ? heb ik me vergist en sta ik toch ergens anders ? blijkbaar wel, ik loop weer terug naar de lift en vervloek mezelf dat ik gisteren niet even het parkeervak heb genoteerd maar helaas ............ gedane zaken nemen geen keer. even mijn "Inspector Gadget" pet opzetten dan maar en diep nadenken. was het niet toch level 2 ? ik loop naar de lift en ga naar boven naar level 2 maar weer geen auto .......... potverdriedubbeltjes, hij moet toch ergens staan. weer terug naar de lift en naar beneden naar level 4 want ik zou toch zweren dat ik hem daar had neergezet. plotseling valt me iets op, ik kom uit een hele andere lift dan gisteren, zou ik dan linksaf moeten in plaats van rechtsaf ? even proberen, je weet maar nooit en wat denk je: de auto staat gewoon op level 4 maar dan aan de andere kant van de parkeergarage. daar gaat weer een half uur van mijn leven dat ik nooit meer terugzie. tip van de dag: het helpt dus als je niet alleen het parkeer level weet maar ook even het parkeervak nummer noteert ( en de juiste lift gebruikt ) you're welcome ! om 08:00hr reed ik eindelijk naar boven en besloot niet zoals elke dag eerst langs een koffietentje te gaan maar gelijk naar Beerwah te rijden want mijn afspraak met ( hopelijk ) Kramer is om 10:30hr en als ik te laat ben is alles voor niets geweest. het was gelukkig niet druk onderweg en om 09:30hr reed ik het parkeerterrein van Australia Zoo op en ik was zeker niet de enige. de drukte op deze zondag was gedeeltelijk te verklaren door het Paas weekend waardoor er veel meer bezoekers waren dan dat ik me van de vorige keer kon herinneren ( dat was op een donderdag ) ik hoefde gelukkig niet in de rij te staan voor een kaartje want ik had thuis alles online besteld ( ben ik nou modern of niet ? ) maar dat gold ook voor vele anderen dus het duurde alsnog even voor ik binnen was maar een kniesoor die daarop let want wat maakt het uit: IK BEN ER ! ik heb zeker nog een uur de tijd tot "the Naughty Wombat Encounter" ( woord heb ik ook niet bedacht ) dus voldoende tijd om nog even een koffietje en een broodje te scoren. om 11:30hr was het zover en werd ik bij de customer service counter opgehaald door een vriendelijke medewerker en zij bracht me samen met nog een aantal andere bezoekers naar het wombat verblijf en daar kwam ze aan hoor, in een tuigje aan de wandel met een verzorgster. er werd als afleiding een bakje met eten neergezet en terwijl ze dat naar binnen aan het werken was mochten wij, de bezoekers haar aaien en met haar op de foto. wombats zijn eigenlijk een beetje uit de kluiten gewassen hamsters, voelen niet zacht maar juist heel ruig en we mochten alleen haar rug aaien, niet dat het veel had uitgemaakt want ze had alleen maar oog voor de worteltjes en een soort van kattenbrokjes die op haar bordje lagen. ze eten trouwens wel heel langzaam, beetje herkauwen lijkt het wel maar het blijft heel schattig. na een half uurtje werd "Madame" weer aan haar tuigje weggevoerd en werden wij als bezoekers weer terug gebracht naar de uitgang van het verblijf. ik ben daarna even een rondje door de dierentuin gelopen en kwam langs de verblijven van de meest iconische Australische dieren: natuurlijk krokodillen en kangoeroes maar ook tasmanian devils, dingo's, cassowary's, leguanen, hagedissen, slangen, vogelbekdieren, emoes, mierenegels en allerlei soorten tropische vogels. ik ben er vast nog een heleboel vergeten maar het was heel geruststellend om te zien hoe goed de dieren worden verzorgd want de verblijven zijn heel ruim en exact afgestemd op wat het betreffende dier nodig heeft. ze zagen er in ieder geval gezond en gelukkig uit ( voor zover je dat kunt zien tenminste ............ ) om 13:00hr was het tijd om naar "the Crocoseum" te gaan en dat is een hele grote soort van arena waar als eerste op een groot videoscherm het leven van Steve Irwin werd vertoond. veel mensen kunnen zich vast nog wel de overenthousiaste crocodile hunter herinneren ( wat er het dichtst bij in de buurt komt is Freek Vonk ) ik vind persoonlijk dat hij tijdens zijn leven heel veel goed werk heeft verricht. zijn vrouw en kinderen zetten dat inmiddels voort en met veel succes mag ik wel zeggen. als ik toch een klein minpuntje moet noemen dan is het dat het wel 1 grote commerciele bende is van de eettentjes tot de souvenirwinkeltjes maar ja, zo gaat dat, er moet wel geld verdiend worden. na de film volgde er een birdshow en ik heb niets met vogels maar dit was toch wel heel spectaculair en het is bijna niet te geloven wat ze die beesten kunnen laten doen en dat allemaal in de openlucht ( dat ze niet gewoon weg vliegen is me een raadsel ) en toen ............ eindelijk hoor, daar kwamen de "Salty's" aangezwommen en het is niet dat ze ze echt kunstjes lieten doen maar voor een lekker kippetje ( die was wel al dood, een levende kip dat zou pas echt spectaculair zijn ! ) maakten ze vliegensvlugge bewegingen en daar zijn de verzorgers natuurlijk wel op voorbereid. er werd zelfs een deathroll getoond, heel angstaanjagend om te bedenken wat er zou kunnen gebeuren als er niet een paar hekjes waren geplaatst tussen het publiek en de crocs maar toch, je zit er 5 meter vanaf ............. ( ja inderdaad, ik zat weer eens op de eerste rij ! ) en dan, even terug in de tijd: 19 november 2015, ik weet het nog als de dag van gisteren dat ik voor het eerst die lieve koala "Kramer" in mijn armen mocht sluiten en er een geweldige foto van is gemaakt waar we beiden ( al zeg ik het zelf ) fantastisch opstaan. schokkend was dus wel even om te horen dat Kramer 2 jaar geleden is overleden ( ahhhhhhhhhh ................ ) maar zijn plaatsvervanger was ook ontzettend lief: hij heet "Cuddles" en is een koala van 3 jaar oud maar eentje van het kleine soort ( zie foto ) veel kleiner dan Kramer was ( als ik de foto's naast elkaar hou tenminste ) en in tegenstelling tot Madame Wombat is Cuddles lekker zacht en knuffelig. ik was de enige persoon die bij de sessie aanwezig was dus die duurde daarom ook extra lang ( heel vervelend ! ) de foto's werden gemaakt en de verzorgster vertelde me e.e.a. over zijn leven. ik heb nog wel een flinke haal van haar scherpe klauwen mogen ontvangen maar ik heb me laten vertellen dat lidtekens heel sexy zijn dus: who cares ? na een half uur was het tijd om afscheid te nemen, dag lieve Cuddles, hopelijk tot een volgende keer ! de rest van de middag heb nog rond gelopen op de kangoeroe paddock waar je ze kon voeren ( de zakjes eten moest je natuurlijk ook weer kopen ) en op de "Africa sectie" waar, je raadt het al allemaal grote Afrikaanse dieren rondlopen, sommigen los maar anderen weer veilig achter de tralies zullen we maar zeggen ( zat ook niet echt te wachten op een "Tiger Encounter" ) ik besloot de dag met nog een rondje door de souvenirwinkel en kocht o.a. 2 schattige t-shirtjes: voor Benjamin eentje met een krokodil en voor Gabriel eentje met een koala. ik hoop wel dat ze passen dus papa en mama: the boys maar even geen eten geven anders groeien ze er te snel uit. de dag is voorbij gevlogen maar dat is een goed teken, toch ? kan niet anders dan afsluiten met: "WOOHOO, CROCS RULE !" and don't you forget it !!! liefs, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Beerwah

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 32390

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: