Moosy and the Sunshine Coast - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu Moosy and the Sunshine Coast - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Moosy and the Sunshine Coast

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

03 April 2023 | Australië, Noosa Heads

G'day my friends, zoals ik me had voorgenomen ben ik vanmorgen na het uitchecken naar de vuurtoren van Byron Bay gereden en dat was nog een hele toer om daar te komen. het was zelfs zo smal dat er 2 weggetjes naar de plek voeren, eentje naar boven en eentje naar beneden en dat moest ook wel wat hde weggetjes boden nauwelijks ruimte voor 1 auto, laat staan een grote of zelfs een tegenligger. maar met een beetje manoeuvreren lukte het allemaal toch en het resultaat mocht er wezen, wat een uitzicht, kon over de hele baai uitkijken en herkende ook de plekken waar ik gisteren had gelopen. omdat ik weer zo vroeg was was er verder niemand te bekennen en ook de vuurtoren was gesloten, eigenlijk ook geen idee of deze gedurende de dag open voor bezoek was want er stond nergens een bordje maar dat geeft niet, het plaatje was er niet minder om. ben er alleen niet lang gebleven want de rit naar mijn volgende bestemming gaat van Byron Bay vlak onder "the Gold Coast" naar Noosa Heads, aan "the Sunshine Coast" en de naam zegt het al, een en al zon, zee en strand. ik denk dat Moosy het hier ook wel naar zijn zin zal hebben en hij vertelde me net dat ze morgen op het strand een "gig" hebben met de band "Moosy and the Sunshine Coast" daar moet je bij zijn ! maar even alle gekheid op een stokje, deze rit is er weer eentje van ruim 4 uur en aangezien ik dat niet in 1x ga rijden en de nodige stops wil maken moeten we op tijd weer door. de rit was ook weer prachtig ( sorry hoor, ik verval in herhaling maar kan ik er niets aan doen ............ ) onderweg kwam ik langs Brisbane en daar zal ik later deze vakantie mijn reis eindigen dus eerst een stuk naar boven en dan gaan we later weer naar beneden, maar alles op zijn tijd. vandaag was mijn eerste stop in North Lakes alwaar ik ben wezen ontbijten, the usual zullen we maar zeggen en oh oh oh wat was deze weer lekker: een "raspberry and white chocolate muffin" die mogen ze van mij standaard op het menu zetten alhoewel ........... een lekkere bruine boterham met oude kaas er ook wel in zou gaan maar dat kennen ze hier eigenlijk niet, althans niet zoals wij dat thuis hebben. een D-Tour via Bribie Island zat er helaas niet in want dat had me zo 4-5 uur gescheeld en daar hebben we gewoon geen tijd voor, misschien kan ik er tijd voor maken op de terugweg ............... door via Caloundra en daar was de 2e stop van de dag en alhoewel ik er even de grote weg voor af moest was het toch wel de moeite waard want dit is weer zo'n plaatsje met prachtige huizen, de ene nog mooier dan de andere en tussendoor waterrijke gebieden waar je met soms enorme bruggen overheen rijdt. jammer dat je je ogen op de weg moet houden want ik mis doordat ik alleen reis natuurlijk wel een gedeelte van het sight seeing gebeuren. daarom maak ik ook meer stops dan eigenlijk de bedoeling is want anders zie je helemaal niets van de omgeving. de 3e stop van de dag was in Mooloolaba en dat leek me de perfecte plek om weer even de benen te strekken, al was het alleen al omdat het zo'n grappige naam is. die namen stammen ( denk ik ) veelal af van Aboriginal namen en verwijzen dan naar de betreffende plek, zo'n beetje als de indianen in Amerika dat vroeger deden ? dit verzin ik on the spot ........... maar het zou zomaar waar kunnen, wat denken jullie ? dit is een prijsvraag en de prijzenpot bestaat uit een hele dikke knuffel en een koelkast magneetje ? of heb je liever een t-shirtje ? lunch bestond uit een lokale visschotel, geen gekkigheid maar gewoon tonijn en een ander soort witte vis, erg lekker maar de dressing mochten ze houden. er was verder niet veel te beleven anders dan de mooie omgeving dus door maar weer en de laatste stop voor mijn eindbestemming was Coolum Beach en de naam zegt het al, dat ligt weer aan zee en die heet hier ondertussen "the Coral See" wat toch wel weer een beetje het begin is van "the Great Barrier Reef" waar ik eigenlijk had willen eindigen maar ja ........ de tijd is er gewoon niet, jammer hoor. van die 4 uur die het reisprogramma voorschreef kwam ook niets terecht want aangezien ik steeds van de snelweg af ben gegaan duurde de gehele trip meer dan 7 uur. goed dus dat ik zo vroeg ben vertrokken. tegen 19:00hr reed ik Noosa Heads binnen en de accommodatie was ook hier snel gevonden, weer een prachtig complex met een oprijlaan van ik denk wel 500 mtr ( als het niet meer was ) boven op de 3e etage stond mij een grote verrassing te wachten want het was niet zomaar een hotel kamer maar een compleet appartement, groter dan mijn eigen huis met volledig ingerichte zitkamer, een complete keuken en een slaapkamer met badkamer en suite en een soort van bijkeuken met een wasmachine en droger, je kan het zo gek niet opnoemen, ik had er zo kunnen intrekken en het had me aan niets ontbroken. die wasmachine heb ik maar meteen even laten draaien want ondertussen had ik onderweg wel een paar kleine wasje gedaan maar alles op de hand. dit is wel zo makkelijk en aangezien ik hier toch 3 dagen blijf kan alles voor vertrek weer schoon de koffer in. omgeving zal ik morgen pas kunnen bekijken maar het ziet er van wat ik er op dit moment van kan zien veelbelovend uit. ben je benieuwd ? blij dan lezen. liefs, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 32379

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: