the hippie hippie shake - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu the hippie hippie shake - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

the hippie hippie shake

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

02 April 2023 | Australië, Byron Bay

good morning, 2e dag in Byron Bay en heb ik wat te vertellen, dit is de allereerste keer in deze vakantie dat ik mijn ernstige twijfels heb over de accommodaties want alhoewel het er in eerste instantie veelbelovend uitzag ben ik er toch een beetje van terug gekomen. de ruimte zelf is prima, mooi, schoon, groot en een prachtige veranda maar ik was nog geen half uur binnen of het gelazer begon. zoals gisteren al gezegd is het een gedeelde cabin, op zich geen issue en ruimte genoeg met ieder een vrije opgang maar als je buren een gezin is met 2 kinderen van onder de 10 en die kinderen hebben ook nog allemaal nichtjes en neefjes over de vloer ( big family reunion, wie zal het zeggen ) dan vergaat het lachen je wel. deze mensen, groot en klein konden niet normaal praten het was gewoon wie het hardste kon schreeuwen en dat nog tot daaraan toe maar het waren ook nog eens mensen van Chinese afkomst ( wel Australiers ) maar dus niet te verstaan in hun eigen taal dus dat maakt het nog erger. en dan het slaan met de deuren, 25x in een uur dat is toch niet normaal ? de huisjes zijn van hout dus heel erg gehorig, staan ( gedeeltelijk ) op palen in het water en elke keer als die deur weer met een smak werd dicht gegooid ( ik overdrijf echt niet ) dat schudde het hele huisje op en neer. nou moet ik wel zeggen, ik ben alleen, zij zijn met velen dus de vergelijking is niet helemaal terecht maar dan nog, waarom moeten mensen zoveel lawaai maken, geen enkele compassie voor een ander, maar ja zo zie ik het, het zal wel aan mij liggen. tot 3x aan toe op een zeer vriendelijke manier gevraagd of het iets rustiger kan en dat duurde dan 10 minuten. ik heb ook nog overwogen om bij de receptie een ander huisje te vragen maar ik had al begrepen dat alles vol zat dus dan zou er iemand met me moeten ruilen en dat zag ik ook niet gebeuren. en dan, je denkt kinderen van die leeftijd gaan op een gegeven moment wel naar bed maar helaas .......... ik heb het in ieder geval 01:00hr zien worden en nog was het niet "stil" zal blij zijn als ik morgen overdag de deur uit kan. en dat gebeurde dus ook, ben om 07:00hr vertrokken en heb uit frustratie de deur met een grote klap dicht gesmeten, hoop dat ze er wakker van zijn geworden. ik was dus al weer vroeg op pad en de weg naar het centrum was ongeveer een half uurtje lopen. ik wist al dat er een grote seventies cultuur was en dat werd maar weer eens duidelijk toen ik het dorp inliep. een en al hippies, hippies en nog eens hippies en veel, heel veel langharige surf dudes met bijbehoren bodyboards, er zijn meer vervelende dingen om naar te kijken .......... nog even een kleine domper: er is hier een grote bibliotheek ( voor al die surfdudes die een boekkie willen lezen ? ) maar het is vandaag zondag, dus ............. gesloten !!! er was wel een grote soort van jaarmarkt met, heel verrassend veel spirituele figuren, dames op blote voeten in lange soepjurken en kraampjes met de meest uiteenlopende vormen van meditatie en dat soort dingen. maar er was nog veel meer, ook verschillende foodtrucks met de meest verrukkelijke hapjes die je mocht proeven en live bandjes met, uiteraard seventies muziek en er stond volgens mij een kleindochter van Janis Joplin te kermen als een zieke kat ( sorry, maar die heb ik altijd vreselijk gevonden ) maar er waren ook mensen die ( in mijn "oren" dan ) mooie muziek produceerde. publiek er omheen had niet misstaan op de dam in 1967 maar ze doen er niemand kwaad mee dus ik zeg: go girl ! ( of boy ) het is niet helemaal mijn dingen maar soms moet je je open stellen voor andere culturen en levensovertuigingen en ben je zelf verrast hoe prettig je je hierna voelt. maar geen zorgen hoor: "me no hippie" dat gaat niet gebeuren. ik heb me tot laat in de middag vermaakt met alles wat om me heen gebeurde en die middag eindigde op het strand van Byron Bay waar het ook goed toeven was. een lekkere temperatuur met een heerlijk briesje. in de verte zag ik de vuurtoren boven de heuvels uitsteken en besloot ter plekke daar nog even een kijkje te nemen, ik dacht dat het een stief uurtje lopen was maar toen bleek dat het door de warmte en de vochtigheid toch iets te ver was voor de tijd van de dag. morgenochtend dan maar met de auto op weg naar de volgende bestemming besloot ik. voor ik de weg terug inzette ben ik nog even wezen kijken bij een plaatselijke windsurf wedstrijd en dat was heel spectaculair, lijkt me geweldig als je het goed kunt ......... maar ik hield het bij kijken. een heerlijk ijsje moest me genoeg energie geven om de terugweg in te zetten en ik was rond 19:00hr weer terug op het terrein van het complex. de kinderen waren in geen velden of wegen te bekennen. lekker rustig ben ik op de veranda mijn avondeten, dat ik bij de plaatselijke Aldi nog even had ingeslagen wezen verorberen. de rust was van korte duur want de hele bende kwam rond 20:00hr thuis en toen begon de herrie weer maar gelukkig niet zo erg als gisterenavond. maak je niet zo druk bleef ik mezelf maar toe fluisteren. de avond verder tv zitten kijken en dat was wederom geen programma om over naar huis te schrijven. het bleef de rest van de avond rumoerig maar wel uit te houden ( of ik was ondertussen doof geworden, dat kan natuurlijk ook ) morgen maar weer vroeg op en dan op naar de vuurtoren, wordt vervolgt dus. liefs, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 32368

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: