superman to the rescue - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu superman to the rescue - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

superman to the rescue

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

23 Maart 2023 | Australië, Adelaide

G' day maties, en welkom terug op dag 09 van mijn Aussi Adventure ( wederom even geantidateerd ............ ) ben donderdag vanuit Keith dus doorgereden naar Adelaide en ik was, ondankt de extra eigenlijk onnodige kosten toch blij dat ik de beslissing had genomen om dit stuk van 500 km in 2 stukken te knippen. het ik niet goed om zo lang in de auto te zitten, ook al is het een auto waar je met een gemiddeld gezin van 5 heel confortabel kan reizen en met het dak open en de muziek op 10 was het een aangename rit, ik begrijp nog steeds niet hoe het mogelijk is dat Kees the travelguy dit niet zelf had bedacht, hij heeft mij doen geloven dat er tussen Halls Gap en Adelaide geen geschikte acomodaties waren te vinden maar ik was echt niet op zoek naar een 5 sterren hotel dus laten we het zo zeggen, als ik dit had geweten had ik op mijn strepen gaan staan. verder geen klachten over Kees, hij heeft tot nu toe prima hotels/motels geregeld, alles heel centraal ( zeker in de stad ) en vooral schoon en ik heb ondertussen al een hele zak vol met hotel mini's ( toilet artikelen ) die heel goed van pas komen aangezien het altijd hele kleine hoeveelheden zijn en ik daarom nooit al te veel van huis meeneem ( omdat ik dat weet en het scheelt weer een hoop gesjouw ) onderweg nog een aantal keren gestopt in de meest schattige dorpjes, Coonalpy, Coomandook, Murray Bridge en het laatste stuk naar Adelaide kon je de stad al dichterbij voelen komen, minder kleine dorpjes en de weg door de Adelaide Mountains was werkelijk schitterend. ik het geprobeerd op mijn fotocamera op een standaardje op het dashboard een stukje te laten filmen maar gezien het bochtenwerk was dat toch niet zo'n goed idee. wel nog een alcohol controle gehad want rond om 11:00hr !!! ben ik een fuik ingereden waar een heel cordon van Aussi policemen ( and women ) stond te wachten om iedereen, ja iedereen te controleren. uiteraard was die van mij negatief, shocking ............ een hele grote operatie voor zo vroeg op de dag, maar ik heb al op verschillende plaatsen gezien dat het alcohol gebruik hier redelijk hoog is ( in mijn optiek dan ) dus het zal wel nodig zijn denk ik zo. aangekomen in de stad was het dus even zoeken naar het hotel en alhoewel de GPS trouw zijn werk heeft gedaan, zelfs in tunnels en hoog in de bergen ( denk VS verhaal van een paar maanden terug, wat een drama was dat ! ) was het het hotel uiteindelijk snel gevonden en de auto in de ondergrondse parkeer garage gezet. hotel Grosvenor Adelaide dus, prachtig oud gebouw in het centrum en naar blijkt nu op een steenworp afstand van waar ik de vorige keer heb verbleven, ga ik in de loop van morgen toch even langs lopen maar kan me alleen de naam even niet herinneren maar ik weet nog prcies hoe het eruit zag dus dat vind ik wel. mijn kamer voor de komende 4 nachten is prima, mooi groot en weer super schoon met de meest zachte handdoeken en een badjas waar ze volgens mij een lammetje voor hebben opgeofferd, qua zachtheid dan. de badslippers gaan al snel mijn koffer in ( die draag ik thuis ook altijd ) maar die badjassen dat weet ik nog zo net niet, kan ik beter niet doen denk ik ( ga erover nadenken ) parkeergarage hoefde ik uiteindelijk niet te betalen want ik moest de auto die zelfde middag nog inleveren bij Europecar en dat ik ik de zelfde straat als dat het hotel ligt, makkie dus. sleutels ingeleverd en lopend terug naar het hotel maar niet zonder dat ik onderweg nog even Woolwoth ben binnen gelopen ( mijn Australische AH maar dan de kig size version, mijn god, hoeveel soorten brood heb je nodig en veel, heel veel zoetigheid, broodjes, buns, pies, je kunt het zo gek niet opnoemen of ze hebben er 30 verschillende versies van. mijn keuze viel verrassend genoeg weer op iets makkelijks, een salade een broodje en een ( dat wel ) lekker toetje, verder geen snoepgoed want als ik daaraan begin is het einde zoek. op naar boven kamer 406 en onder het genot van een kopje koffie probeerde ik wederom mijn wifi op te starten ............. helaas, nog steeds een drama en ik wist gewoon even niet wat te doen. er zat maar 1 ding op en dat was hulp zoeken: Chris de redder in nood gebeld vanuit het hotel en om advies gevraagd. hij was denk ik wel verbaasd dat ik belde maar als iemand het voor me zou kunnen oplossen dat is hij hij dus er zat niets anders op. heb hem gevraagd zijn antwoord op mijn reisblog te plaatsen want dat zou ik vrijdagochtend naar de State Library ( 5 minuten van het hotel ) kunnen gaan alwaar je gratis kunt internetten, maar als was het niet gratis geweest dan nog had ik het natuurlijk gedaan. kan alleen niet op mijn G-mail want om in te loggen moet ik via mijn telefoon een verificatiecode krijgen EN DIE DOET HET HIER NIET !!! en niet allemaal meteen beginnen met de gebruikelijke riedel want ik heb goede hoop dat Chris " will be the answer to all of my problems" want ik heb het advies reeds via deze blog kunnen lezen dus thank you ! thank you ! thank you ! ............ en Christopher, ik neem voor mini-you een leuk t-shirt mee, what size heeft mevrouw deze zomer denk je ?????? anders moet ik het gokken en dat zou zonde zijn. ondertussen had ik ook mijn australische vriend Dal gebeld met wie ik zondag een afspraak heb in Gawler, maar daarover later meer. er zat deze avond verder niets anders op dan mijn eten te nuttigen en er maar een early night van te maken want morgen vroeg gaat de bied open en hoop ik e.e.a. te kunnen posten. nogmaals, excuus voor de eventuele spel- en gramatica fouten, geen tijd op alles nog eens na te lezen. tot morgen en hoop dat dan alles het weer doet, zo niet dan weet ik niet wanneer de volgende blog weer kan worden uitgezonden maar wees niet ongerust, ik doe voorzichtig en doe geen gekke dingen, alleen praten met vreemde mannen uit Darwin die voor het hotel een sigaretje staan te roken ( kon ik die maar meenemen ............ )

be safe you all en tot snel, liefs,Patries


  • 24 Maart 2023 - 09:05

    Lia:

    Gelukkig zijn de problemen met je laptop weer opgelost. Was toch wel naar geweest als je je blog niet had kunnen bijhouden. Nu weten we tenminste waar je bent en of alles goed gaat met je.

    xxx


  • 24 Maart 2023 - 11:09

    Gerda:

    Fijn om weer van je te horen ik miste je mooie verhalen al gelukkig is het goed gekomen met de laptop goeie reis verder.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australia road trip 2023

G'day maties, and welcome back to my travel blog,
eindelijk is het dan zover, we gaan weer back down under. na een heftige periode van corona en afgesloten landen kunnen we eindelijk weer op reis naar mijn geliefde Australie. wie had ooit kunnen denken dat na mijn laatste reis in 2015 er zo lang overheen zou gaan voordat er weer iemand binnen gelaten zou worden. maar uiteraard, safety first en fully vaccinated gaan we het avontuur weer aan. we komen tijdens deze reis een paar oude bekende tegen zoals bijvoorbeeld the Harbour Bridge in Sydney en Kramer at Australia Zoo ( zou hij mij ook hebben gemist ? ) maar ook nieuwe gezichten zoals the Great Ocean Road en het koala hospital in Port Macquarie. maar bovenal zal het een reis worden van genieten en in mijn ruime SUV crossen we links rijdend het land weer door looking for new refridgerator magnets and more ............. ik kijk er heel erg naar uit om weer AUD 28,00 te betalen voor een pakje sigaretten ( stop daar nou eens mee ! ) en te leven op instant noodles, fruit en 2 liter koffie per dag ( nee hoor, dat is heel erg overdreven ) bedenk gewoon dat het maar voor 4 weken is en voor mij weegt dat niet op tegen de ervaringen die ik deze ongetwijfeld fantastische reis weer ga opdoen dus, reis vooral gezellig met me mee en voorzie me van goedbedoelde tips en andere conversatie.
See ya !
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

11 April 2023

I'm leaving, on a jet plane

10 April 2023

on a clear day you can see forever

10 April 2023

all good things must come to an end

09 April 2023

woohoo, crocs rule !

08 April 2023

it's the french toast I like the most
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 32369

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: