babygators, alive and kicking - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu babygators, alive and kicking - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

babygators, alive and kicking

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

08 November 2022 | Verenigde Staten, Gainesville

hallo allemaal,

allereerst even een dank je wel naar mijn lieve zwager Bert, wat leuk dat je een reactie hebt gestuurd, hoop dat het goed met je gaat. vandaag was een lange dag, moest een hoop kilometers goedmaken, echter ......... ik wilde toch niet de hele dag in de auto zitten dus nadat ik gisterenavond het internet nog even goed had bestudeerd besloot ik er toch nog een klein cultureel uitstapje aan toe te voegen. het mocht allemaal niet te lang duren en het moest op de route liggen dus vandaag alsjeblieft geen misstappen meer en geen ruzie met TMobile. omdat ik vanmorgen zo vroeg ben vertrokken ( 06:00hr ) had ik besloten niet gelijk te gaan ontbijten maar eerst een stukje te gaan rijden anders val ik in de loop van de dag weer in de val van alle lekkernijen die overal voor het grijpen liggen en voor wie bekend is met de VS zal begrijpen wat ik bedoel en ik moet eerlijk toegeven, ik ben heel trots op mezelf dat ik niet al die soorten Reese heb uitgeprobeerd want oh oh oh wat zijn die lekker ( chocolade met peanutbutter en wel 100 verschillende soorten ) heb er deze vakantie gelukkig nog niet aan toegegeven, ik begin er gewoon niet aan want als je er 1x voor valt dan is het einde zoek. als ik moet kiezen tussen een lekker ontbijtje of de hele dag tussendoortjes dan maar liever een lekker ontbijtje.

vanaf Florence is het ongeveer een uurtje rijden naar Santee waar je voordat je Lake Marion oversteekt de Indian Mound kunt bezoeken en dat is een Native American burial site en national park met uitkijkpunten over het meer, heel mooi om daar een stuk te wandelen. ik ben niet te ver gegaan want het is allemaal op eigen initiatief en ik wilde natuurlijk niet verdwalen. het was er zeker omdat het zo vroeg was, en een doordeweekse dag niet heel erg druk want tijdens de wandeling ben ik helemaal niemand tegen gekomen, alleen bij de heuvel met uitkijkpunt stonden 2 andere mensen. de klim naar boven was voor mij natuurlijk een eitje en het uitzicht was prachtig maar na een uurtje ben ik weer terug naar de auto gelopen, tijd is schaars en we moeten weer verder.

ik ben binnendoor weer richting Savannah gereden in de hoop dat de GPS verbinding niet weer zou verdwijnen maar dat was gelukkig niet het geval. alternatief was de snelweg weer te nemen maar dat is niet de leukste route en soms moet je een risico nemen. ik ben niet echt in the middle of nowhere terrecht gekomen hoor, dat viel wel mee want ik reed gewoon van dorpje naar dorpje. je komt dan ook de meest fantastische huizen tegen, jammer om niet elke keer te kunnen stoppen om een foto te maken. het weer is trouwens nog steeds fantastisch, volgens mij is het tegen de 30 graden, zeker met de zon door het open schuifdak op je bolletje. ik had eigenlijk niet verwacht dat het weer zo goed zou zijn want het is uiteindelijk al november maar je zit hier natuurlijk een heel stuk zuidelijker als in Nederland, laat dat duidelijk zijn. tegen 12:00hr ben ik in Richmond Hill, net buiten Savannah eindelijk gaan ontbijten want ondertussen begon mijn maag een beetje te rammelen. laten we het maar brunch noemen vandaag .......... de waffles met blueberries en de goed gevulde tosti waren heerlijk maar de koffie was niet te haggen, leek wel water maar dat heb ik later op de dag wel weer goed gemaakt.

na deze brunch ben ik doorgereden naar Brunswick maar toen was het pas 16:00hr dus ik kon best nog een stukje doorrijden en dat was een goed plan want net buiten Fernandina Beach zag ik plotseling een groot bord langs de kant van de weg staan: Live Babygators at Florida Citrus Centre en daar ben ik even een kijkje gaan nemen. geen woord aan gelogen want er waren inderdaad kleine aligatortjes te zien maar veel meer dan een paar in een grote fishtank was het niet en verder was het meer een soort van grote souvenir shop, kleine teleurstelling dus maar ik heb ze wel gezien en ze werden in ieder geval niet uitgebuit door met toeristen op de foto te moeten. de foto is dus NIET mijn hand ............ je kon er ook echte gatorheads kopen, deze beestjes worden gefokt voor het vlees en de huid en de koppen kun je als toerist dus kopen, gaan we niet doe en ik vraag me zelfs af hoe je zoiets door de douane heen zou krijgen. nadat ik wel een paar andere kleinigheden had ingeslagen ben ik weer naar de auto terug gelopen, even kijken hoever ik in 2 uurtjes nog zou kunnen komen. van hier steek je trouwens de staatsgrens naar Florida weer over en via Jacksonville reed ik weer binnendoor via een aantal dorpjes waarvan er eentje wel heel bijzonder was want in Lake Butler, Florida stonden langs de hoofdstraat langs de kant van de weg allemaal kruisen met een amerikaanse vlag en nadat ik dit later hen opgezocht blijken dit 880 "Heroes Forever Markers" te zijn, uiteraard ter nagedachtenis aan allemaal Amerikanen die tijdens heel veel verschillende oorlogen zijn omgekomen, lees: vermoord. heel indrukwekkend. kan er geen foto van vinden, alleen eentje waar ze de markers aan het plaatsen zijn.

toen ik vlakbij Gainesville kwam zag ik het Motel6 uithangbord al van veraf verschijnen dus dat was makkelijk te vinden. eerst nog maar even langs de supermarkt om iets voor vanavond te kopen. weer lonkte de vele Reese verpakkingen maar ik ben sterk en weer niet gezwicht. gisteren was het ook al een gevecht want toen stond het motel naast een Krispy Kreme drive through ............. zeker, er zijn hier overal drive through's voor, je kan het zo gek niet bedenken, de mensen hier zijn zeker bang om 1 stap te verzetten.

vanavond ga ik ook eens even kijken hoe laat we ons morgen moeten melden op de airport in Orlando want dan is de terugreis naar Amsterdam. ik heb nog geen mail gezien om in te checken maar die zal ik morgenochtend wel binnen hebben, en zo niet dan checken we maar in op de airport zelf, komt vast goed. het is jammer dat het allemaal zo snel is gegaan en een week is natuurlijk ook niet heel erg lang maar met de super lange vakantie naar Australie in maart 2023 in het vooruitzicht is het nu even niet anders, ik heb er in ieder gaval van genoten, ondanks de kleine tegenslagen met de GPS ........... het is uiteindelijk allemaal goed gekomen.

ik zal kijken of ik morgen voor het boarden nog iets kan posten, zal afhangen van de tijd die ik nog over heb maar anders doe ik thuis nog een laatste verslagje. ik wil iedereen die mijn verhalen heeft gelezen heel hartelijk danken voor de moeite die ze hebben genomen om mij te volgen want daardoor is het voor mij extra leuk om alles op te schrijven.

Liefs en tot gauw,

Patries


  • 08 November 2022 - 10:03

    Lia:

    Hele veilige reis naar huis en we spreken elkaar gauw.

    xxx


  • 08 November 2022 - 10:39

    Gerda:

    Ik wens je een goeie reis terug.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 32407

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: