taking a dip in the ocean - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu taking a dip in the ocean - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

taking a dip in the ocean

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 November 2022 | Verenigde Staten, Jacksonville

een hele goede zondagmorgen,

de meesten van jullie hebben vandaag denk ik lekker uitgeslapen maar daar doe ik natuurlijk niet aan want voor mij is het vakantie en dan moet je geen tijd verspillen met onnodig slapen ............ het lijkt wel of ik elke dag meer energie krijg want ik word steeds vroeger wakker, vanmorgen gingen de ogen open om 04:30hr en ik heb echt geprobeerd om weer in slaap te vallen maar als ik dan na 10 minuten nog wakker ben dan kan ik er net zo goed uitgaan en de dag beginnen.

eerst even een verzoekje: het weerbericht ! ik heb vanaf dag 1 geweldig weer gehad, het is nog niet onder de 20 graden geweest, vandaag zelfs meer dan 25 graden ( 80 dgrs Fahrenheit ) met volop zon en de luchtvochtigheid is hoog. hier in North Carolina iets minder dan in Florida maar dan nog, ik loop de hele dag in mijn korte broek en een T-Shirt, heerlijk ! je moet bedenken, North Carolina ligt op de hoogte van Noord Afrika dus kun je nagaan, hier geen regen en sneeuw, in ieder geval niet op dit moment ( fijn voor mij ) hoe is het weer in Nederland op dit moment, is de eerste sneeuw al gevallen ? ( gniffel, gniffel, gniffel ............... ) en hoe is het met Bert, heeft hij de draad, voor zover mogelijk weer opgepakt ? ik denk elke dag aan je en hoop dat je je beter voelt dan een paar dagen geleden, dat was even schrikken zeg, op de dag van vertrek horen dat je lieve zwager in het ziekenhuis is opgenomen is nou niet wat je wilt horen maar ik heb van Sylvia begrepen dat het goed is afgelopen. en hoe is het met Benjamin en Gabriel, hebben ze al verkering ? geef ze van mij maar een hele dikke knuffel, ok ? ( en voor jullie ook allemaal eentje hoor )

zo, nu weer even terug naar mij ( egocentrisch mormel dat ik ben .............. ) vandaag was een dag vol verrassingen, what's new ? ik begon de dag in Myrtle Beach waar ik in het motel de meest vreemde tv had die ik ooit heb moeten bedienen. er zaten namelijk geen live zenders op maar alleen streaming kanalen waar ik natuurlijk geen kaas van heb gegeten, het leek wel een computer. maar deze genius heeft het toch voor elkaar gekregen ( vraag me niet hoe ......... ) om op een comedy kanaal een sitcom uit de jaren 70 tevoorschijn te toveren. was helemaal vergeten hoe leuk M.A.S.H vroeger was, a trip down to memory lane zullen we maar zeggen.

ok, om 08:00hr was het tijd om te vertrekken richting het noorden, eens kijken hoe ver we komen, hoop tot Jacksonville ( en kijk eens waar ik nu ben ? ) dat zal de laatste stop zijn voordat ik de terugreis, uiteraard via een andere route ga inzetten maar voordat het zover is vraag ik Navi om even uit te zoeken waar de dichtstbijzijnde Starbucks is en dat is niet ver, 5 minuten met de auto ( had kunnen gaan lopen maar toch niet gedaan ) een large cappuccino en een muffin wordt het vandaag. Wendy's toch maar niet gedaan want dat lijkt meer op een hamburgertent ( jakkie bah, niet 's ochtends ) de muffin was overheerlijk, type wat ik bij Copex wel eens meenam, weten jullie het nog jongens ? en heel modern van mij ............. besteld via the drive through !

de grens tusen South- and North Carolina ligt net boven Myrtle Beach dus daar was ik zo. leuk altijd die borden langs de weg met "Welcome to North Carolina"( in dit geval ) ik heb wel eens geprobeerd een foto te maken tijden het rijden maar dat doe ik niet meer, veel te gevaarlijk en als je gepakt wordt: being arrested in the Southern States lijkt me geen pretje .............. en streepjes in de breedte maken veel te dik. onderweg nog wel een enorme colonne met motorrijders gezien, ik heb ze niet kunnen tellen maar volgens mij waren het er wel 200, en in alle soorten en maten, van racemonsters tot tricycles en alles wat er tussenin zit. ze hadden zelfs een politie escorte voor en achter ( of ze hadden een massa arrestatie verricht van 200 man tegelijk ??? )

Via Wilmington, waar ik even heb rond gekeken ( niets bijzonders ) ben ik naar Surf City op Topsail Island gereden, een ritje van ongeveer 2 uur want daar had ik over gelezen op internet en leek me wel leuk om daar even te gaan kijken. en ik was niet teleurgesteld. het is een beetje het zelfde als Byron Bay, Australia met heel heeeeel heeeeeeeeeeeel veel surfers in VW busjes ( I kid you NOT ) heel leuk gezicht en de brug van het vaste land naar Surf City is al een belevenis op zich, jammer dat mijn knappe bijrijder Moosie geen zin had om dit te filmen. hij krijgt voor straf geen eten vanavond !

ben de boulevard 2x op en neer gereden en tussendoor nog even de auto geparkeerd om met mijn voeten de Atlantische Oceaan te betreden, was wel koud maar heel lekker, alleen weer geen handoek bij me dus heb de hele dag nog zand in mijn schoenen gevoelt. heb ook nog een stuk over het strand gelopen en stiekem ook een beetje zand meegenomen voor mijn glazen accubak. daar zitten van over de hele wereld laagjes zand in van een milimeter of 4-5 in de kleuren spierwit tot bijna zwart. als ik die bak een keer per ongeluk zou laten vallen ............. oei, moet er niet aan denken, what a mess zou dat zijn. vanaf Surf City ben ik doorgereden naar North Topsail Beach, ook alweer zo mooi en met dat lekkere weer erbij, heerlijk !

ondertussen was het bija 15:00hr en was het tijd om richting Jacksonville te rijden alwaar ik nog een motel moest zoeken en dat gaf even een klein probleem ........... tot 2x aan toe een Motel6 gevonden wat aan de balie helemaal geen motel bleek te zijn maar studios die alleen per maand gehuurd konden worden en dat zou mijn baas niet zo fijn vinden als ik zo lang weg zou blijven. doorzoeken dan maar en ik moet eerlijk zeggen dat het hier in "the Carolina's" toch een beetje moeilijker is om een slaapplaats te vinden dan in de gebruikelijke toeristen staten, maar ik zou ik niet zijn als ik zou opgeven en de derde keer was het raak. niet een Motel6 maar het Coastal Motel aan de rand van Jacksonville en daar zit ik dus nu. was het iemand trouwens al opgevallen dat ik 2x Jacksonville aandoe deze week ? 1x in Florida en nu dus in North Carolina. het is geen ongebruikelijk verschijnsel want sommige plaatsnamen komen wel 10x voor in verschillende staten van Amerika.

diner vandaag maar wel even geregeld want vanmorgen 1 muffin daar kan een mens niet op leven. het is een broodje geworden met smoked turkey, een heel verstandige keuze en als toetje een stuk New York cheesecake, het vlees is zwak ............ maar ik moet van mezelf wel eerst deze blog afmaken. heb niet het idee dat ik het heb afgeraffeld, toch ? ( veel te leuk om te schrijven ) tot zover vandaag, morgen zondag en ik verwacht dan veel mensen bij de gebruikelijke ontbijt facaliteiten dus vroeg eruit maar weer en zorgen dat ik er om uiterlijk 08:00hr arriveer. of het gelukt is, tune morgen maar weer in zou ik zeggen. fijne zondag !

liefs,

Patries

• 06 November 2022 - 19:57

Lia:

Wat fijn dat je zulk goed weer hebt. Hier hadden we een stormachtige zondag met bijna de hele dag regen.

Woensdag ben ik trouwens niet thuis, naar Utrecht.

hoop dat je de laatste dagen nog leuke dingen gaat doen. Heel veel plezier.

xxx

Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018