let's have a couple of margarita's - Reisverslag uit Katy, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu let's have a couple of margarita's - Reisverslag uit Katy, Verenigde Staten van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

let's have a couple of margarita's

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

07 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Katy

he, he, eindelijk ............... laatste motel en ik krijg de wifi niet aan de praat ! log in, valt uit, log in, valt weer uit ( herhaal dit 10 keer ) maar geduld is een schone zaak. zal gedurende het verhaal een aantal keren saven ( al dat het wel doet ..... ) zie nu dat de wifi weer uitvalt maar ik kan wel blijven doorschrijven. keep my fingers crossed dan maar.
vandaag was een hele leuke dag, zat vanmorgen een beetje met een dilemma want ik had niet genoeg tijd om en Austin en San Antonio aan te doen, moeilijk kiezen maar heb toch voor het laatste gekozen vanwege de Spaanse invloeden aldaar en mijn intuitie heeft me niet in de steek gelaten. de rit er naartoe was ook mooi, heuvelachtig landschap. wel weer veel wegwerkzaamheden maar niets om me aan te ergeren of wat veel vertraging opleverde. na een heerlijk ontbijtje bij Denny's ( wil morgenochtend nog een keer naar IHOP ) was ik na zo'n anderhalf uur in de auto in het centrum van San Antonio en het was net of ik in Mexico was. de parkeergarage was snel gevonden en ik ben als eerste een prachtige Spaanse kerk binnen gelopen. ik ben absoluut niet gelovig maar een kerk bezoeken vind ik ( 1x per vakantie ) altijd wel de moeite waard, vooral als het een katholieke kerk is, veel pracht en praal en mooie gebrandschilderde ramen. heb uiteraard 3 kaarsjes aangestoken voor mama, papa en Michiel ( heb netjes USD 3,00 in de bus gedaan ) en nogmaals, niet dat ik denk dat het verder iets betekend of zo maar gewoon om aan te geven dat ik even aan ze denk.
er stond nergens aangegeven dat je geen foto's mocht maken, meestal mag dat niet maar ik heb het nu toch gedaan. als mensen met smartphones het doen dan mag ik het met mijn "ouderwetse" digitale camera ook, toch ? hoop dat ze beetje gelukt zijn want het was nogal donker in de kerk. na dit bezoekje ben ik naar de Market Square gelopen en dat was echt heel erg leuk. allerlei restaurantjes, winkeltjes en kraampjes in de meest fantastische kleuren, vooral de kleding was heel fleurig, alleen waren het voornamelijk veel jurken en feestkleding zullen we maar zeggen, niet zozeer voor mij iets om te dragen maar de dames van hier kunnen het goed hebben. uiteraard ook veel souvenirs en andere prullaria maar ook echte Mexicaanse pinata's, je weet wel van die papier mache poppen in allerlei vormen ( meestal dieren ) die kinderen dan met een blinddoek om moeten proberen kapot te slaan en dan komt er allemaal snoepgoed uit ( wellicht ook goed om je agressie kwijt te raken ? )
eigenlijk zou ik in deze omgeving een margarita moeten nemen, maar ja ........ ik moet nog rijden dus toch maar niet. toch zagen ze er wel aanlokkelijk uit op de terrasjes en die zaten trouwens helemaal vol want ook hier is het weer fantastisch, lekker warm met een heerlijk briesje, kan niet beter. toch wel weer een ontzettende hoge luchtvochtigheid, dus zweten ontkom je dan niet aan, het is niet anders ( hoe koud is het ook alweer in Nederland ? ) er rijdt hier ook een hop on, hop off bus maar daar had ik helaas niet genoeg tijd voor en ik heb dat al 2x gedaan deze vakantie dus helemaal niet erg, ik loop wel deze keer, het was alleen behoorlijk druk, goed op mijn spullen passen dus.
heb er zeker anderhalf uur rond gelopen en na nog een paar kleine snuisterijen te hebben aangeschaft ben ik vervolgens naar the San Antonio River gelopen en daar in het park heb ik met een heerlijke beker Mexicaanse koffie even lekker zitten nagenieten. ( niet zoals nu want ondertussen is de wifi alweer 10x uitgevallen, wat een drama !!! )
er is hier in de buurt trouwens ook een Six Flags Fiesta Texas, niet iets voor mij maar Monique ........ als je in de buurt bent, aan de plaatjes te zien hebben hier van alles voor daredevils zoals jij.
na nog een beetje te hebben rondgelopen ben ik rond de klok van 15.00 uur weer richting parkeergarage gegaan en daar gebeurde iets heel vreemds. na USD 10,00 te hebben betaald in de automaat reed ik vanaf de 5e verdieping naar beneden en toen ik bij de slagboom kwam ging deze al open voordat ik mijn kaartje in de machine kon stoppen. hoe kan dat nou ? verder maar niet over nadenken.
de rit vervolgde zich nu richting het oosten maar alle koffie die ik gedurende de dag naar binnen heb gewerkt kwam me vandaag duur te staan want ik ben onderweg wel 3x de weg afgegaan om vervolgens bij een tankstation naar binnen te lopen ( need I say more ? ) ik voelde me net een Sylvia .......
40 miles voor Houston ben ik bij een Motel 6 in Katy naar binnen gestapt en weer was het geen enkel probleem om een kamer te krijgen. daarmee staat de stand deze vakantie op nul ! ( als in nul keer motel vol ) enige nadeel van deze vestiging is dus de wifi, of liever gezegd, het gebrek aan wifi ! ik zie het icoontje gewoon elke 10 minuten uit floepen en dan na 5 minuten weer vanzelf aangaan, het spookt hier gewoon.
ligt echt niet aan mijn laptop anders zou de wifi het helemaal niet doen. we moeten er maar het beste van hopen als ik dadelijk alles wil opslaan.
ik ga mijn verslag vandaag ook maar niet teruglezen dus vergeef me de eventuele chraamaatiekaale fouten deze keer ......... morgen weer vroeg op dus geen tijd voor deze keer.
fijne dag verder allemaal en graag tot morgen.
liefs, Patries

  • 08 Oktober 2019 - 08:27

    Ralph:

    ☺☺☺ kenteken herkenning Patries, hahahahahaha , heb je aan het eind van de dag nog wel die margarita genuttigd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Katy

Free styling USA 2019

breaking news !
na lang wikken en wegen heb ik besloten om dit jaar toch weer Amerika te vereren met een bezoek. al heel lang ben ik van plan naar New Orléans te gaan en vorige jaar was het eigenlijk al de bedoeling maar alles ligt in dit enorme land zo mijlen ver uit elkaar dat het gewoon niet te doen was. zo zie je maar, ik moet wel terug, het is niet anders .....
the big picture is een reis door Texas en Louisiana, maar ik begin mijn reis met een bezoek aan Houston om aansluitend met de auto via Lafayette en Baton Rouge uit te komen in New Orléans.
ik kan niet wachten tot ik door Bourbon Street loop om nog maar niet te spreken van de prachtige begraafplaatsen waar je kunt verdwalen en dat klinkt ontzettend creepy maar als je mijn reis gaat volgen wordt het allemaal duidelijk wat ik daar mee bedoel.
daarna richting het noorden dwars door Louisiana waar de mooiste plantage huizen zijn te vinden waarvan ik er zeker een aantal zal bezoeken.
als het qua tijd allemaal mee zit wil ik via Arkansas nog doorrijden naar Oklahoma City om van daaruit weer naar beneden af te zakken en me dan te gaan vermaken in Dallas. of Austin en San Antonio nog op mijn pad komen hangt dus heel erg af van het feit of ze me wel of niet aannemen bij de Dallas Cowboys Cheerleaders .......
terug in Houston stap ik dan weer op het vliegtuig naar huis.
het zal al met al weer een spannende en onvoorspelbare reis worden en wat en wie ik weer allemaal tegenkom wordt voor het grootste gedeelte een verrassing maar dat is nou juist het leuke ervan.
leuk als je me via deze blog volgt, ik zal proberen er weer een informatief maar zeker ook grappig verhaal van te maken.
liefs,
Patries

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2019

ready for take off

07 Oktober 2019

let's have a couple of margarita's

06 Oktober 2019

send in the clowns

05 Oktober 2019

ready for a happy dance

04 Oktober 2019

a room with a view
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 32202

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: