treintje komt zo, treintje komt zo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Patricia Boer - WaarBenJij.nu treintje komt zo, treintje komt zo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

treintje komt zo, treintje komt zo

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

16 Mei 2019 | Nederland, Amsterdam

hallo allemaal,
op verzoek van de fans nog een laatste verslag over de terugreis van Sao Miguel naar Amsterdam en ik ga gewoon verder waar ik gisterenmiddag was gebleven. nadat ik de laptop had dicht gedaan was het wachten op de transfer bus en die zou om 16.55 uur voor het hotel staan, maar je raadt het al ........... om 17.00 uur was er nog geen bus. aangezien zoiets me al eerder is overkomen ( op de Kaapverdische eilanden ) ben ik maar even naar de receptie gelopen om te vragen of er iemand van TUI had gebeld, maar dat was niet het geval. het vreemde was ook nog dat de 2 andere gasten die gelijk met mij waren aangekomen en ook op de zelfde vlucht weer terug zouden gaan in geen velden of wegen waren te bekennen. zou ik nou weer op eigen gelegenheid naar de airport moeten komen ? ik dacht, ik geef het nog 10 minuten en dan bel ik een taxi want ik wil mijn vlucht natuurlijk niet missen. de kosten hiervoor kun je dan verhalen op TUI ( is de vorige keer ook gebeurd, kreeg het toen op de airport handje contantje in mijn handen, maar vervelend blijft het. echter ......... om 17.15 uur kwam de bus dan toch voorrijden met alleen een chauffeur die geen woord Engels sprak, de reisleidster was er niet bij maar met handen en voeten bleek het gelukkig toch de juiste bus te zijn, pak van mijn hart !
de andere 2 gasten waren nog steeds niet komen opdagen en de chauffeur heeft, nadat hij wel 3x met zijn baas heeft zitten bellen eieren voor zijn geld gekozen en is vertrokken met dus alleen mij in de bus. op naar het volgende hotel en daar stonden wel alle passagiers keurig te wachten, zo hoort het ook, je moet gewoon klaar staan. heb ook geen flauw idee of de 2 missing guests de vlucht nog hebben gehaald, ik heb ze niet meer gezien.
inchecken was een fluitje van een cent, het is een klein vliegveldje dus dat duurt allemaal niet zo lang. ook de security was ik zo doorheen.
ik zag dat de vlucht al was binnen gekomen vanuit Terceira en het was wederom een toestel van Sunwings, niks mis mee.
ook het boarden ging vlotjes en ik zat ongeveer op de zelfde plek als op de heenreis. naast me kwam een stel met een klein kindje zitten dat de hele reis op schoot zou moeten zitten, lijkt me wel een opgave hoor en je hebt al niet veel ruimte. echter, vlak voor vertrek werd er door de captain omgeroepen dat er 10 mensen naar voren moesten komen want omdat de vlucht maar voor 2/3 vol zat moest het gewicht beter worden verdeeld . voor de mensen die niet op Schiphol werken: weight & ballance noemen ze dat, gaat met vracht net zo. ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt op een vlucht waar ik zelf opzat maar het moet wel anders gaat het vliegtuig scheef hangen. ik overdrijf nu een beetje maar daar komt het wel op neer. de mensen met het kindje naast me wilden wel naar voren en zodoende had ik weer 3 stoelen voor mezelf. heel vervelend allemaal, zo krijg ik natuurlijk nooit kramp ..........
de vlucht is verder prima verlopen en je raadt het nooit: ik heb het boek uitgelezen. je had wel gelijk Sylvia, het is een beetje too much allemaal ! de vlucht duurde korter dan de heenreis omdat we nu rechtstreeks op Amsterdam vlogen en daar kwamen we om 01.30 uur vanmorgen aan. binnen 15 minuten stond ik weer op de Plaza en ik dacht even snel met de nachttrein naar Amsterdam te kunnen reizen maar daar had ik me blijkbaar niet goed op voorbereidt. de eerst volgende trein naar de Lelylaan ging pas om .......... trom geroffel ......... 05.30 uur ! wat nu ? de trein naar Amsterdam CS had ik niets aan want dat is met een koffer te ver om 's nachts te lopen. ik had natuurlijk een taxi kunnen nemen maar mevrouw Krent hier vond dat toch een beetje zonde van het geld, kost zo 40-50 Euro en laat ik die nou net hebben uitgespaard op de sigaretten die ik in Sao Miguel had gekocht, die zijn in Nederland namelijk 2x zo duur.
ik besloot toch maar op de trein van 05.30 uur te wachten en ja dat was dus bijna 4 uur wachten. ik had eventueel ook een bus kunnen nemen maar die gaat via via via via via via ...... en ik wist niet eens welke ik dan eigenlijk zou moeten nemen, ik had eerlijk gezegd ook geen zin om me daar in te verdiepen. volgende keer zet ik mijn auto bij jou neer Lia en dan pak ik de Tangent, die rijdt altijd.
het werd op een gegeven moment wel wat rustiger op de Plaza en dat gold denk ik ook zo'n beetje voor de heren van de marechaussee want die stonden met z'n allen, compleet met een kalashnikov in de rij bij de Burger King ( I kid you not ! ) maar ik voelde me in elk geval wel veilig.
ik heb de tijd maar doorgebracht met een beetje rondlopen, een kopje koffie ( en een muffin, ik zeg het maar eerlijk ....... ) een beetje zitten, heb me verbaasd over een flinke groep met ( volgens mij ) voetbal supporters in schotse kilts, rode petjes en klompen, ik herhaal, klompen ! ( was er gisteren weer een wedstrijd ? ) weer even een beetje lopen, nog een kopje koffie ( zonder muffin ) weer even zitten en zo kan ik nog wel even doorgaan )
zo werd het toch eerder dan gedacht 05.30 uur. de trein was precies op tijd en 10 minuten later stond ik op de Lelylaan. aangezien ik mijn ov chipkaart nog niet had kunnen opgeladen moest ik het laatste stukje maar gaan lopen, het is maar 20 minuten dus dat was goed te doen. tegen 06.30 uur kwam ik bij huis aan waar het hele kruispunt nog steeds een grote puinhoop is ( nog iets van een maand, dan moet het klaar zijn .............. ) ik was ondertussen over mijn slaap heen dus ik heb gelijk de koffer uitgepakt, de wasmachine aangezet en op dit moment hangt alles alweer te drogen, het is alsof ik niet ben weggeweest.
ik heb ook alle foto's al gedownload, ik ga ze dadelijk even bekijken, maar niet voordat ik alle magneetjes heb uitgepakt en gesorteerd. voor een ieder die heeft meegelezen, heel hartelijk dank voor de belangstelling en graag tot over 4 maanden from the US of A
seeya !
Patries

• 16 Mei 2019 - 16:15

Lia:

Hay Patries,

Wat maak je toch altijd gekke dingen mee als je op reis bent.
    Ik bel je volgende week (weekend ben ik in Limburg) om te horen hoe was op de Azoren.
    Maar als ik je reisverslagen lees dan word ik al enthousiast.
    Jammer dat het zo ver vliegen is, daar moeten ze nog eens iets op verzinnen.
    Wellicht een slaapmiddel en dan pas wakker worden als ik geland ben.

Spreek je gauw.
    Lia

• 05 Juni 2019 - 04:05

Ralph:

hi Patries,

wat een reis weer zeg!!prachtige verslagen hoor. Jij maakt ook wat mee altijd he ☺Ik verheug me al op je volgende reisverslag(en)

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

una casa Portuguesa 2019

hallo allemaal en welkom op mijn reis blog
wat een heerlijk gevoel om weer met vakantie te gaan en wederom naar een plek die tot de verbeelding spreekt: de Azoren, of wel een stukje Portugal 1400 km uit de kust van het Iberisch schiereiland
de in totaal 9 bewoonde en 8 onbewoonde eilanden vormen een archipel in het midden van de Atlantische oceaan en is een autonome regio van de republiek Portugal
de zeer groene eilanden zijn allemaal van vulkanische oorsprong wat, als ik de website mag geloven hele mooie plaatjes zal gaan opleveren
een naderende uitbarsting ben ik niet bang voor want ik heb me daar op Bali ook kranig tegen kunnen verweren en de laatste echte grote erupsie is van kort voor mijn geboorte ergens in de 18e eeuw
ik heb een hotel geboekt op het grootste eiland Sao Miguel en van daaruit kun je verschillende leuke en actieve uitstapjes maken
van prachtige wandeltochten door de schitterende natuur en klimpartijen door de wildernis tot zwemmen in de warmwaterbronnen en het ontdekken van de lokale keuken ( zal wel veel lekkerbekjes worden )
ik heb zelfs begrepen dat we op walvisjacht kunnen ......... iemand een glaasje levertraan ?
het weer wordt een beetje een verrassing maar de temperaturen zijn, als ik de verhalen op internet mag geloven en het zo positief mogelijk bekijk op dit moment tussen de 17 en 22 graden alleen zo midden op de oceaan is dat toch altijd een beetje de vraag hoe dat gaat uitpakken
mijn ieniemienie koffertje wordt op 7 mei gepakt en de volgende dag vertrek ik dan voor 8 dagen naar deze toch wel unieke bestemming
volg me vooral op mijn blog en elke reactie is van harte welkom
Saludos amigos !
liefs Patries