An other 1300 miles to go ......... - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Patricia Boer - WaarBenJij.nu An other 1300 miles to go ......... - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

An other 1300 miles to go .........

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

08 Oktober 2018 | IJsland, Keflavik

goede morgen iedereen,
hier nog een laatste verslag van deze reis en ik moet zeggen, het is allemaal meer dan de moeite waard geweest. vlucht vanaf ORD was meer dan 3 uur vertraagd omdat de binnenkomende vlucht een tussenlanding moest maken op IND vanwege noodweer.
vlucht vertrok uiteindelijk om 02.45 uur ( maandagochtend USA tijd ) vanaf ORD en deze keer gelukkig geen ernstige turbulentie, een hele rustige vlucht en heb ook nog een paar uurtjes kunnen slapen. kwamen uiteindelijk om 14.30 uur ( Iceland tijd ) aan op KEF airport.
op zich was de vertraging niet erg omdat ik toch een hele lange overstop heb ( doorvlucht naar AMS gaat pas dinsdagochtend om 06.00 uur ) dus het wordt een nacht op de airport doorbrengen.
had van tevoren eigenlijk bedacht om de dag in Reykjavik door te brengen maar vanwege de vertraging kwamen we vanmiddag pas om 14.30 uur aan en dan is de dag niet zo lang meer, in ieder geval te kort om op een normale manier iets van de stad te zien want het is hier bijtijds alweer donker en dat is het me dan allemaal niet waard. voordat je met een bus of een taxi ergens bent is de middag alweer voorbij, dus dan maar niet, wellicht een volgende keer.
voor het eerst dat ik zoiets meemaak maar een keertje moet te doen zijn, toch ? en slapen is nooit een probleem, ik zeg altijd "al lig ik voor de deur op de trambaan dan slaap ik nog" komt allemaal goed en voor je het weer is het 05.00 uur dan gaat de gate open voor boarding.
het is hier op dit moment helemaal uitgestorven, in tegenstelling tot een paar uur geleden, toen was het echt een gekkenhuis ! alleen nog een enkele verdwaalde ziel ( et moi ! ) wat luchthaven personeel en een zooitje schoonmakers die mij hier op de laptop als een gek tekeer zien gaan. ze zullen wel denken, wat is dat voor een raar mens ......... ( lekker laten denken ! )
heb de rest van de middag en begin van de avond doorgebracht met een Amerikaans jongen die op de vlucht naar DTW zat te wachten nadat hij een paar dagen in London bij vrienden was geweest. we raakten aan de praat en hebben ervaringen uit zitten wisselen, erg gezellig en het dood de tijd ook een beetje. om 20.00 uur moest hij boarden en scheiden onze wegen zich weer.
vandaag in ieder geval geen gekke dingen gebeurd, hoofdzakelijk een beetje wachten, even wat drinken bij Joe & the Juice, weer een beetje wachten, even wat eten bij de broer van Joe & the Juice, weer een beetje wachten en dan gaan we zo nog even een uiltje knappen. kan er dus op dit moment niet een heel lang verslag van maken, je kunt maar zoveel keer het woord "wachten" omschrijven.
en hier dus het einde van een veelbewogen reis met eigenlijk alleen maar leuke dingen ( en meer dan 4000 miles gereden ......... ) doe mij nog maar zo'n vakantie, ben alweer aan het fantaseren maar ik houd het even spannend, ok ?
heb in ieder geval met spoed een pedicure nodig ( Marloes !!! ) want ondanks de grote afstanden die ik met de auto heb afgelegd heeft het voetenwerk ook weer een en ander te verduren gehad dus die hebben wel een troetelbeurt verdient dacht ik zo.
ik wil een ieder die de moeite heeft genomen mijn verhalen te volgen hartelijk danken, stel ik erg op prijs dus heel graag tot een volgende reis want ik heb nog steeds niet genoeg magneetjes ............. geloof dat ik er deze keer wel 30 heb gekocht - maar niet allemaal voor mij hoor !
liefs, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Keflavik

on the road again USA 2018

hello again ............. lieve reisvrienden,
ik kan nog steeds niet geloven dat ik zo dom ben geweest om me met een "verlopen" visum bij de incheckbalie op Schiphol te melden.
gelukkig heeft bijna iedereen die mijn verhaal heeft gevolgd troostende woorden gesproken en dat heeft me heel veel goed gedaan, dus allemaal heel hartelijk dank daarvoor, al zal er ook wel vreselijk om gelachen zijn met mezelf voorop, achteraf dan - en zo hoort het ook !
maar als er dan toch iets goeds uit heeft moeten voortkomen dan is het wel dat iedereen die dit heeft vernomen zich dit niet zal laten gebeuren, dus: YOU'RE WELCOME and this info is free of charge !
maar goed, een herkansing liet natuurlijk niet lang op zich wachten ( dat had ik binnen 24 uur al besloten ) en met een nieuw Visum ........ lees: GELDIG Visum in de pocket pak ik de draad gewoon weer op en lees vooral verder want er zijn een paar wijzigingen gemaakt op de originele plannen.
bij deze tweede poging is het gelukt om in plaats van een ticket naar Cleveland eentje naar Chicago te bemachtigen.
CHICAGO, the Windy City, de stad van Lake Michigan, art galleries en prachtige architectuur, maar ook die van Oprah Winfrey, baseball en gangsters ( hoewel ik die laatste natuurlijk niet in het echie hoop tegen te komen ! ) en nog veel en veel meer. teveel om op te noemen en dus zal ik me er zeker vermaken. een hotel voor de eerste 3 nachten ( in downtown Chicago ) is geboekt - misschien maak ik er nog 2 nachten van want de eerste nacht is bijna de moeite niet - ga ik nog over nadenken.
in grote lijnen is het dan de bedoeling om via Atlanta naar New Orléans af te reizen maar de afstanden zijn natuurlijk enorm dus ik weet niet of ik dat allemaal ga redden. het zal in ieder geval niet liggen aan de Greyhound bus want de chauffeurs zullen het deze keer zonder mij moeten doen. er zijn namelijk een aantal plekken die ik wil bezoeken die echt in the middle of nowhere liggen. daarom ben ik toch maar even naar www.PATmobiel.com gegaan. voor ik het wist had ik op "book a car" ( hello Jeep Cherokee ! ) gedrukt. soms ken ik mijn eigen kracht niet maar mijn creditkaart was blij met me ......... wat zeg je creditcard ???
voordeel is wel dat ik nu goedkope motels op het platteland kan nemen en dat is weer een flinke besparing op de dure hotelkosten in de grote stad ( als je het maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, toch ? )
ook ga ik een bezoek brengen aan de Old State Reformatory in Mansfield Ohio en ik hoor iedereen al denken, wat moet je daar nou, maar als ik zeg: "get busy living, or get busy dying" waar moet je dan onmiddellijk aan denken ? natuurlijk is dat mijn all time favourite movie "the Shaw Shank Redemption".
deze voormalige gevangenis is ook de plek waar de film in 1994 is opgenomen en die plek kun je bezoeken.
ja, ja lezers onder jullie, het was eerst een boek - je weet wel ....... zoiets als een stapel faxen - maar het boek kan toch niet op tegen the real thing: de film ! ( lekker puh ....... )
het wordt in ieder geval een verrassende reis, that's for sure !!!
het wordt ook een langere reis dan de "mislukte" reis ( 17 dagen i.p.v. 13 dagen ) en uiteindelijk nog goedkoper ook ( laag-seizoen he ....... ) dus het heeft uiteindelijk allemaal zo moeten zijn, lees: KARMA
ik zal ook zeker genieten van het documenteren van mijn avonturen en hoop dat eenieder die meeleest dat ook zal doen
liefs, Patries

Recente Reisverslagen:

08 Oktober 2018

An other 1300 miles to go .........

07 Oktober 2018

May I see you licence, please ?

06 Oktober 2018

Little girl on the prairie

05 Oktober 2018

Moons over my hammy

04 Oktober 2018

It's now or never
Patricia

hoi allemaal, deze Amsterdamse wereldreiziger is 60+ en nog boordevol energie om de wereld te verkennen en wat beter dan dat alles op papier vast te leggen en later nog eens terug te lezen, een soort van dagboek mag je het ook noemen. wel altijd een beetje last minute maar dat houdt het verrassend want ik haat sleur ( en smurfen ....... ) een plan ? natuurlijk, maar ergens naar toe gaan en niet weten wat je de volgende dag gaat doen, dat is mijn idee van vakantie. deze blog is voor een ieder die het leuk vind om mijn reizen te volgen. het is ook leuk om daar dan weer reacties op te krijgen maar voel je niet verplicht, het is voor mij al geweldig als iemand de moeite neem om mijn avonturen te lezen. ik zal proberen er met mijn beperkte social media skills ...... een prettig leesbaar geheel van te maken. Patries

Actief sinds 16 Maart 2018
Verslag gelezen: 983
Totaal aantal bezoekers 32245

Voorgaande reizen:

01 Juli 2023 - 04 Juli 2023

New York State Of Mind 2023

15 Maart 2023 - 12 April 2023

Australia road trip 2023

01 November 2022 - 09 November 2022

travel the south USA 2022

26 Juni 2022 - 03 Juli 2022

Za-Za-Zanzibar 2022

26 September 2019 - 09 Oktober 2019

Free styling USA 2019

08 Mei 2019 - 16 Mei 2019

una casa Portuguesa 2019

23 September 2018 - 09 Oktober 2018

on the road again USA 2018

08 December 2017 - 17 December 2017

de gordel van smaragd 2017

02 Juli 2017 - 12 Juli 2017

back to the US of A 2017

05 December 2016 - 10 December 2016

searching for Hemmingway 2016

20 Mei 2016 - 28 Mei 2016

dancing the Capoeira 2016

29 Oktober 2015 - 24 November 2015

Aussi adventure 2015

Landen bezocht: