happy days ..... happy hour - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu happy days ..... happy hour - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

happy days ..... happy hour

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

13 December 2017 | Indonesië, Denpasar

Aloha vanuit het zeer warme Bali,
vandaag zoals ik gisteren al had voorspeld een rustige dag, althans dat was de bedoeling ..... ochtend was voor het zwembad en ik heb mijn best gedaan om 50 baantjes te trekken. wellicht wil je even terug lezen want ik zei dus, "ik heb mijn best gedaan" en daarmee bedoel ik dus dat het er 30 werden, niet slecht maar ik ben ook wel een beetje teleurgesteld in mezelf want wat zijn nou 50 baantjes en het is ook niet dat het een olympisch zwembad is maar goed, ik dacht dan kunnen we weer een ijsje nemen vanmiddag ( ik heb een vooruitziende blik )
om 13.00 PM had ik het wel gezien bij het zwembad en ben ik weer richting Kuta Beach gelopen waar het centrum ligt en ik mezelf heb getrakteerd op een heerlijke Balinese lunch. deze keer was het iets met vis waarvan ik eerst dacht moet ik dat nou wel doen maar het was een "normaal" restaurant want bij een kraampje langs de kant van de weg eten dat vind ik een beetje riskant, hoe verleidelijk het er ook uitziet. ook drankjes nooit met ijsblokjes bestellen maar altijd een flesje dat ze open maken waar je bij bent maar gelukkig hoef je dat nooit te vragen.
na de lunch ben ik doorgelopen waar ik eergisteren gestopt was en dat was nog best een eind. zeker nog een uur verder ben ik een park binnen gelopen waar het goed vertoeven was. de meest prachtige bomen en struiken, van Jasmijn, die herken ik tenminste, en allerlei soorten waarvan ik niet weet hoe ze heten in de meest prachtige kleuren, heel mooi. tegen 16.00 PM ben ik weer op mijn gemak, want het is heel warm, terug gelopen en onderweg ben ik om de warmte even te ontlopen een grote shopping mall ingelopen en daar was het heerlijk koel. wat een winkels en allemaal even chic maar not my cup of tea zullen we maar zeggen ...... had ik al gezegd dat het er heerlijk koel was ? en dat gold ook voor het heerlijke ijsje van Baskin & Robbins, dat had ik mezelf vanmorgen toch beloofd ? er was ook een grote vijver met ik denk wel 500 karpers die toen ik langs liep net werden gevoerd, iedereen kent die beelden wel en het was een heel grappig gezicht, wat een vreetzakken !
onderweg kwam ik nog 2 mensen uit het hotel tegen en die nodigde mij uit voor een drankje en daar zeg je natuurlijk geen nee op. we hebben ervaringen van onze reizen gedeeld heel toevallig waren ze november 2015 ook in Australie en heeeeeeeel toevallig hadden ze ongeveer de zelfde route afgelegd als dat ik heb gedaan, veel om over te praten dus, erg leuk. ze waren wel heel jaloers dat ik in Australia Zoo met een koala had geknuffeld ( kijk nu even naar links naar de foto van mij en Kramer !!! ) daar hadden ze nooit aan gedacht. het begon ondertussen een beetje te schemeren en we zijn samen terug naar het hotel gelopen, gelukkig ook geen taximensen .....
bij aankomst was het donker, dat gaat heel snel hier en ik heb bij de supermarkt nog even snel iets te eten gehaald. daar kwam ik Mariscza mijn Poolse reisgenote weer tegen die net terug was van een excursie. ze wilde me even de foto's laten zien en omdat er op het pleintje voor de supermarkt een band begon te spelen zijn we daar nog even een kopje koffie gaan drinken ( hello Starbuck ! ) het was wel een beetje luid allemaal, je kon elkaar haast niet verstaan. er zaten ook wat mensen met een drankje teveel op ( hello happy hour ! ) die af en toe zelfs boven de band uitkwamen en daar had ik niet zo'n zin in. tijd om naar de kamer te gaan, genoeg beleefd voor 1 dag, morgen weer zo eentje neem ik me nu voor en dan vrijdag nog een excursie. ik kom de dagen wel door hier en heb me nog geen moment verveeld. bring it on !