Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patricia Boer - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Patries

Blijf op de hoogte en volg Patricia

01 November 2015 | Australië, Melbourne

hello everyone,
hier mijn eerste reisverslag vanaf de computer van Theo en Cecilia.
Wat een resi heb ik achter de rug, vanaf het moment dat ik in het vliegtuig stapte op Schiphol ( do 29okt 12.45 hr ) is het een lange zit geweest, vlucht was ok, had een geweldige plaats, geen mensen voor me dus de beentjes konden in de lucht. CX heft een geweldige service ben niets tekort gekomen en heb zelfs nog een prr uurtjes geslapen.
om 06.30 uur locale tijd aangekomen in HKG en 3 uurtjes moeten wachten op de aansluitende vlucht, alles op tijd vertrokken en om 22.00 uur locale tijd aangekomen in MEL, wat bij elkaar dus een reis is geweest van ongeveer 24 uur. was niet eens heel moe, terwijl op de 2e vlucht er een krijsende baby naast me zat. heb gelukkig de steweardes kunnen overtuigen me over te plaatsen naar een andere stoel die bovendoen zelfs nog beter was dan de stoel die ik al had ( brutale mensen hebben de halve wereld, niet waar ?
anyway, op het vliegveld van MEL stond Cecilia al op me te wachter met een heel life bordje " welcome Patricia" voelde me net een filmster die binnen gehaald werd
Teho was ondertussen buiten rondjes aan het rijden omdat voor de aankomsthal niet mag parkeren ........... maar eind goed al goed, eenmaal in de auto onderweg naar "huis" voelde het gelijk al vertrouwd, zo aardig dat ze zijn voor toch een "vreemd" nichtje uit Nederland, heel erg life.
lag om 2 uur 's nachts in bed in mijn private suite ( Stefan weet er alles van ) en voelde me dus als een prinsesje en viel eigenlijk gelijk in slap.
de vlgende ochtend ( nou ja ........... een paar uur later ) om 07.00 uur wakker en eigenlijk zo fris als een hoentje naar beneden en na het ontbijt ben ik in mijn eentje vertreokken naar the big citty ..... Melbourne !
met de trein op de seniorenpas ( niet lachten ! ) met de trein naar de stad, eigenlijk heel eenvoudig, uitstapen Flinders Street en je staat midden in het centrum. na een quick look around hem ik eerst een stuk rond gelopen en ben toen op de hop on hop off bus gegaan, wist natuurlijk al hoe dat werkte uit andere steden ( hebben er zelfs eentje in Amsterdam ) erg leuk en veel gezien, leuke tour manager ook, hij moest het alleen doen met een klein publiek want er zaten, inclusief mijzelf maar 4 mensen op de bus ...........
ben onderweg 2 keer uitgestapt en aldaar ook weer rondgekeken, wat kleine souvenirs gekocht, ( moet me inhouden en heb mezelf beloofd om 1 magneetje per plaats delict te kopen anders wordt het gewoon teveel ) om uiteindelijk na 4 uurtjes weer terug te keren op de beginplaats, moest namelijk weer terug naar Ashwood voor het avondeten, en een echt Malaysian manu laat je natuurijk niet zomaar lopen, wat kan die meid koken zeg, HEERLIJK !
's avonds op tijd naar bed en vanmorge weer om 07 uur wakker, ( gelukkig ! ) en ben na het ontbijt met Theo een stuk wezen rijden met de auto, zeg maar een sort van mini tour in de Melbourne area, prachtig, en heb dan ook veel foto's gemaakt, moet er alleen nog even achter zien te komen hoe ik die vanaf de camera kan toevoegen aan mijn verslag ( one thing at a time, ok mates ! )
ware rond 3 uur vanmiddag weer terug en ben nu bezig met dit verslag in afwachting van vast weer een geweldige maaltijd
morgen ga ik met de shuttlebus naar de airport om aldaar naar Adelaide te vliegen voor een 4 daage trip met o.a. een bezoek aan Kangaroo Island en een dagje naar de filmlocaties van Mccleoad's daughters ( voor mensen die dat niet kennen, dat is een australische dramaserie over vrouwen op een cattlefarm )
donderdag dan nog even struinen door Adelaide om uiteraard nog een magneetje te scoren en dan 's avnds weer terug naar MEL waar Theo me weer zal oppikken ( 's avonds schijnt er geen shuttle te rijden ) vrijdag haal ik dat de at op, een Toyota RAV ( kan ook een in X-trail of inieder geval iets wat daar op lijkt ( upgrade, me likey !!! )
zo, ga nu naar beneden voor diner en kom snel weer terug met mijn verdure avonturen, SEE YA !!!
PS: alle reacties zijn van harte welkom en vergeet je niet aan te melden bij de mailinglist ..............
liefs Patries

Verslag uit: Australië, Melbourne

Aussi adventure 2015

een lang gekoesterde droom komt eindelijk ten uitvoer
na een grondige voorbereiding is het dan eindelijk zover
///// I'm going down under !!!!! /////
vertrek donderdag 29 oktober 2015 vanaf Schiphol en via Hong Kong hoop ik dan vrijdag 30 oktober aan te komen in Melbourne
na een verblijf van 2 dagen bij neef Theo en familie reis ik maandag 02 november met een binnenlandse vlucht door naar Adelaide om aldaar excursies te maken naar o.a. Kangeroo Island en Mccleods Country
donderdag 05 november reis ik weer terug naar Melbourne om de volgende dag de auto op te halen en mijn reis te vervolgen via o.a. Lakes Entrance, Sydney, Brisbane, Australia Zoo en Fraser Island and everything in between ................
op 23 november reis ik dan vanaf Brisbane weer terug via Hong Kong ( alwaar ik nog een hele dag heb om de boel te verkennen ) om dinsdag 24 november hopelijk weer veilig terug te keren op Schiphol
ik zal proberen mijn reisverslagen regelmatig te uploaden maar iedereen die mij een beetje kent zal begrijpen dat dit niet mijn eerste prioriteit is
ik ben en blijf een beetje analphasocialmedia ( is dat een woord ??? nu wel ! ) maar het is natuurlijk altijd leuk om een beetje feedback te krijgen want dat zal mij weer inspireren om mijn avonturen met de achterban te delen
ik wens mijzelf natuurlijk een hele fijne en vooral veilige reis en hoop dat het alles wordt wat ik me er van tevoren van heb voorgesteld